کد خبر: 1168521
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان در پایان ماموریتش با وزیر خارجه ارمنستان دیدار و درباره روند همکاری‌های اقتصادی دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «عباس بدخشان ظهوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان در ادامه دیدار‌های خداحافظی با مقامات ارمنستان، امروز (سه‌شنبه) ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ با «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان دیدار و خداحافظی کرد.

میرزویان در این دیدار از تلاش‌های سفیر ایران در افزایش درک متقابل و ارتقای روابط دو کشور قدردانی کرد.

سفیر ایران نیز با اشاره به اهمیت تداوم همکاری دو کشور برای حفظ ثبات و امنیت در منطقه به ویژه در شرایط کنونی، بر ضرورت گفتگو‌های سیاسی سطح بالا بین دو کشور تأکید کرد.

طرفین همچنین برنامه‌های مربوط به پیگیری مشورت‌های سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور و نیز روند همکاری‌های اقتصادی دوجانبه را بررسی کردند.

عباس بدخشان ظهوری روز گذشته نیز با رئیس جمهور و آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان دیدار و خداحافظی کرده بود.

قرار است «مهدی سبحانی» به عنوان سفیر جدید ایران در ارمنستان عهده‌دار این سمت شود. او اخیرا با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار کرد. سبحانی پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در سوریه بود و به جای او نیز حسین اکبری به عنوان سفیر جدید ایران در دمشق منصوب شد.

سبحانی پیش از این در سمت‌های مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و رصد راهبردی وزارت امور خارجه، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان، معاون مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه و معاون سفیر در کشور‌های ترکمنستان و اوکراین مشغول به فعالیت بوده است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار