کد خبر: 1168146
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان فردا سه شنبه به واشنگتن می‌رود تا با مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دیگر مقام‌های آمریکا درباره روابط دوجانبه رایزنی کند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در شرایطی که واشنگتن پنجشنبه هفته گذشته میزبان وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان بود، یک مقام امنیتی ارمنستان قرار است فردا به آمریکا سفر و با مقام‌های این کشور دیدار کند.

دبیر شورای امنیت ارمنستان چهارم جولای (سه شنبه ۱۳ تیر ماه) برای دیدار با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دیگر مقام‌های دولت آمریکا به واشنگتن می‌رود.

به گزارش وبگاه «آرمن پرس»، دفتر دبیر شورای امنیت ارمنستان اعلام کرد که در جریان دیدارهای آرمن گریگوریان در واشنگتن، «همکاری‌های دوجانبه ارمنستان - ایالات متحده مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت».

سفر فردای این مقام ارشد ارمنستانی به آمریکا در شرایطی انجام می‌گیرد که واشنگتن پنجشنبه هفته گذشته میزبان وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان بود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بعد از مذاکرات وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در واشنگتن، از شفافیت دو طرف برای رسیدن به یک توافق صلح پایدار قدردانی کرده بود.

شدت گرفتن تحرکات آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا در موضوع تنش‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، واکنش مقام‌های روسیه را به دنبال داشته است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اخیرا در این باره گفته بود، باکو و ایروان متوجه هستند که غرب قصد واقعی برای پیشبرد راه‌حل صلح آمیز بین آن‌ها ندارد.

لاوروف افزود: «متاسفانه آنچه ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حال حاضر انجام می‌دهند، از تمایل ناچیز برای کمک به آن‌ها (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) برای رسیدن به یک توافق حکایت دارد اما نشان‌دهنده برنامه‌های آن‌ها (غرب) برای کسب پایگاه در منطقه و دور زدن منافع قانونی روسیه و تثبیت خود به عنوان نیرویی که نقش تعیین‌کننده در اینجا ایفا می‌کند، است».

«میخائیل گالوزین» قائم مقام وزارت امور خارجه روسیه هشدار داده بود:  ایالات متحده می خواهد روسیه را از روند صلح ارمنستان و جمهوری آذربایجان خارج سازد.

وی افزود: «ایالات متحده در همه جا تلاش می‌کند به همین هدف دست یابد. از یک سو، روسیه را بیرون کند، و از سوی دیگر، کشورهای مستقلی را که شرکا و متحدان روسیه هستند، به سبک نو استعماری تحت سلطه خود درآورد. این همیشه دغدغه اصلی آمریکا بوده است».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار