کد خبر: 1166686
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
رئیس سازمان بهزیستی گفت: باید به این سمت برویم که معلولان به جای مستمری سهام یک کارخانه را که در آن کار می‌کنند، دریافت کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، اولین نشست شورای ظرفیت‌سازی اجتماعی با محوریت اشتغال افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش بعد از ظهر دوشنبه در محل ستاد سازمان بهزیستی برگزار شد.

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی در این نشست با اشاره به اهمیت اشتغال معلولان گفت: هر نوع تسهیلاتی در کشور گذاشته شود؛ شود؛ باز هم مسیر اشتغال را دنبال خواهیم کرد. در کنار رزمایش اشتغال، راهبری و آماده سازی شغلی هم بسیار موضوع مهمی است که برای افراد دارای معلولیت بسیار موضوع مهمی است.

وی افزود: اگر جلسات پیش از این و پیگیری‌ها انجام نمی‌شد بانک‌ها همکاری نمی‌کردند اما خوشبختانه در سه ماه گذشته معوقات پرداخته شد. ۱۷ هزار شغل طی دو جلسه شورای عالی اشتغال برای معلولان ایجاد شده است.

قادری تاکید کرد: با مصوبه دولت که برای اولین بار اتفاق افتاد سازمان بهزیستی از هزار میلیارد تومان کمک دولت بهره مند می‌شود تا بتواند اشتغال افراد دارای معلولیت را فراهم کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سازمان بهزیستی بتواند به صورت سازمان یافته برای اشتغال معلولان کاری کند گفت: پروژه‌های مهارت آموزی بسیار لازم است. برای اینکه معلول را فرد موفقی در جامعه نشان دهیم باید اقدامات و محصولات معلولان موفق ارائه و نمایش داده شود.

رئیس سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: این آرزو را دارم که همه معلولان در همه رده‌های معلولیت در یک مرکز بتوانند مهارت آموزی را کسب کنند. اگر یک نابینا یا ناشنوا وجود دارد مطمئن باشد در یک مرکز خاص به دنبال کسب یک مهارت برای اشتغال باشد می‌توانیم یک سامانه را ایجاد کنیم تا معلولان در رسته‌های دسته خودشان ثبت نام کنند تا در نوبتی که سامانه برایشان تعیین می‌کند جهت کارآموزی به مرکز مراجعه کنند.

قادری تاکید کرد: باید به این سمت برویم که معلولان به جای مستمری سهام یک کارخانه را دریافت کنند. ما سهام عدالت را هم پیش از این داشتیم که به پرتفوی معلولان انتقال پیدا کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار