کد خبر: 1165781
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
نظامیان اسرائیلی شامگاه چهارشنبه گذشته، پس از ۱۷ سال، با یک حمله هوایی، سه فلسطینی را به شهادت رساندند؛ اقدامی که سؤالات بسیاری را درباره از دست رفتن قدرت زمینی نظامیان اشغالگر به وجود آورده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، ارتش رژیم موقت صهیونیستی شامگاه چهارشنبه گذشته، پس از ۱۷ سال، برای نخستین بار در نوار غزه دست به حمله هوایی زد و در جریان آن، یک خودرو در نزدیکی جنین هدف قرار گرفت و به شهادت سه فلسطینی منجر شد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت هم خبر داد که ارتش صهیونیستی روز گذشته از مسئولان این رژیم خواسته است تا اجازه از سرگیری عملیات ترور مبارزان فلسطینی از طریق هوایی را مجددا صادر کنند. صهیونیست‌ها می‌گویند که می‌ترسند اوضاع از کنترل آنان خارج شود و قصد دارند بار دیگر قدرت بازدارندگی خود را به دست بیاورند.

سؤالی که اینجا در ذهن مخاطب مطرح می‌شود این است که چرا رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۱۷ سال، حملات هوایی خود را از سر گرفته است؟. آیا ارتش صهیونیست، عملا سیطره زمینی خود را در کرانه باختری از دست داده است؟؛ به ویژه اینکه در حملات اخیر نظامیان این رژیم به اردوگاه جنین، با چندین بسته انفجاری مواجه شدند که به دنبال آن، هفت نظامی این رژیم زخمی شدند.

عدنان أبو عامر تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی در پاسخ به این پرسش‌ها به خبرگزاری صفا گفت: ما در برابر یک تحول نظامی و سیاسی قرار داریم که نشان می‌دهد نظامیان صهیونیست قادر نیستند به سمت اردوگاه جنین پیشروی کنند و به شدت نگران کمین‌ها مشابهی هستند که به تازگی در این اردوگاه، در دام آن افتادند.

بسته‌های انفجاری در کرانه باختری؛ مانع اصلی در پیشروی زمینی صهیونیست‌ها

به گفته ابوعامر، ارزیابی سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی این است که وجود بسته‌های انفجاری در کرانه باختری، مانع مهمی در پیشروی زمینی نظامیان صهیونیست است تا بتوانند توطئه‌های خود را اجرایی کنند. در واقع، صهیونیست‌ها نگران تلفات انسانی در میان نیرو‌های ارتش خود هستند که این مسئله نیز تأثیر منفی بر کابینه این رژیم خواهد داشت؛ کابینه‌ای که در حمایت از شهرک‌نشینان اسرائیلی ناکام بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ما شاهد نخستین عملات ترور در کرانه باختری پس از وقفه ۱۷ ساله هستم. این به معنای اعتراف ضمنی صهیونیستهاست مبنی بر اینکه اردوگاه جنین و کرانه باختری از کنترل آنان خارج شده است. همین مسئله، الگویی برای سایر اردوگاه‌های و شهر‌های فلسطین خواهد بود و در نتیجه حمله از جنین به سمت صهیونیست‌ها نیز قابل تکرار است.

این تحلیلگر فلسطینی با اشاره به تلاش‌های اطلاعاتی صهیونیست‌ها برای آگاهی از سلاح و بسته‌های انفجاری موجود در جنین و کرانه باختری، تصریح کرد، وجود این سلاح‌ها می‌تواند مانع پیشروی نیرو‌های زمینی صهیونیست شود. البته شکست اطلاعاتی اسرائیل در آگاهی از توانمندی‌های کرانه باختری، اعتراف ضمنی به موفقیت مقاومت است. به هر حال، نیرو‌های مقاومت باید از تجربه غزه در رصد پهپاد‌ها و پرواز‌های شناسایی صهیونیست استفاده کنند تا در تیررس نظامیان اسرائیلی قرار نگیرند.

حملات هوایی برای روحیه دادن به صهیونیستهاست

محمدابو علان تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی نیز در این زمینه گفت: استفاده اسرائیل از بالگرد، بیشتر به خاطر روحیه دادن به صهیونیستهاست و جنبه عملیاتی و میدانی ندارد. ارتش اسرائیل با استفاده از حملات هوایی در تلاش است اقتدار از دست رفته خود را پس از کمین حنین مجددا به دست آورد و قدرت بازدارندگی را احیا کند.

ابوعلان تأکید کرد، استفاده از پهپاد و بالگرد برای مقابله با نیرو‌های مقاومت در کرانه باختری، اعتراف غیر مستقیم تل‌آویو به افزایش توانمندی‌های مقاومت است و یورش به جنین و نابلس، دیگر مانند گذشته، آسان نیست؛ البته یک افسر ارتش صهیونیست هم به این مسئله اذعان کرده بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد، عملیات ترور از طریق پهپاد، پیامی به نیرو‌های مقاومت است که استفاده از چنین سلاحهایی، از نظر صهیونیست‌ها ممنوع نیست و احتمالا در بمباران داخل اردوگاه‌ها و شهرک‌های فلسطینی شاهد آن خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار