کد خبر: 1164088
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از تدوین آیین نامه برای آفرودسواران خبر داد که ضمن ورود به طبیعت از آسیب به آن پیشگیری کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در محل اجرای مانور آفرودسواران که به مناسبت هفته محیط‌زیست از ورزشگاه تختی تا پارک پردیسان برگزار شد، گفت: آفرودسواران که آگاهی لازم برای مراقبت از محیط‌زیست را ندارند، در طبیعت آشفتگی صوتی، فرار حیوانات و بی‌نظمی در مسیر‌های طبیعی لیجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: در این مراسم که این آفرودسواران در این رژه چند کیلومتری آمدند و اعلام کردند ما محیط‌بان هستیم، ما باید بتوانیم به یک گفتمان مشترک برسیم، امروز مشاهده شد که این افراد مشتاق هستند که نحوه استفاده صحیح از طبیعت به آن‌ها نشان داده شده و آن‌ها راهنمایی شوند که چه خدماتی هم می‌توانند به طبیعت بدهند.

سلاجقه گفت: یکی از در خواست‌های ما این است که این افراد طبیعت را مغشوش و آشفته نکنند و نظم آن را بر هم نزنند، آن‌ها باید کاملاً قانون‌مند عمل کنند و ما سعی داریم به عنوان سازمان حفاظت محیط‌زیست آن‌ها را در حفظ محیط‌زیست کمک کنیم.

وی افزود: ما مکلف هستیم آیین‌نامه‌هایی برای آن‌ها تدوین کنیم که نحوه عبور، سرعت عبور، نوع ماشین و موادی را که می‌توانند وارد طبیعت کنند، مشخص کنیم.

سلاجقه گفت:ما به عنوان سازمان محیط‌زیست در کنار همه مردم هستیم تا قوانین و مقررات لازم برای حفظ طبیعت را به آن‌ها آموزش دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار