کد خبر: 1163562
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
دومین نشست از سلسله نشست‌های علمی و مطالعاتی پیرامون تبیین شخصیت و معرفی خدمات سردار رشید اسلام و ایران شهید قاسم سلیمانی با عنوان «زمینه‌های فرهنگی سیاسی و اجتماعی شکل گیری داعش و فعالیت آن» امروز در مرکز مطالعات سیاسی بین المللی وزارت امورخارجه برگزار شد.

این نشست با سخنرانی و تبادل نظر اساتید دانشگاه و صاحب نظران مسایل منطقه‌ای و بین المللی با محوریت پیدایش موجودیت تروریستی داعش در منطقه و نقش ارزشمند شهید سلیمانی در مبارزه و نابودی داعش تشکیل یافت.

در آغاز این نشست دکتر کدخدایی مشاور وزیر امور خارجه و رییس کمیته حقوقی پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی گزارشی از روند پیگیری این پرونده ارایه و برگزاری چنین نشست‌های فصلی و علمی را به عنوان نقشه‌ی راهی با هدف تبیین خدمات و جایگاه برجسته شهید سلیمانی در نابودی داعش برای افکار عمومی دنیا ارزیابی کرده و اقدام شهید سلیمانی در حذف گروه‌های تکفیری و تروریستی را خدمت بزرگ و عظیم به جامعه بشری عنوان کرد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به تبیین ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهید سلیمانی در مبارزه با داعش برای آیندگان اظهار داشت: بررسی زمینه‌های پیدایش داعش و فعالیت‌های تروریستی آن بایستی با عطف توجه به نقش حمایتی امریکا در تقویت و تشدید اقدامات تروریستی داعش بر اساس شواهد و مستندات موجود صورت بپذیرد.

در این نشست صاحب نظران و سخنرانان ضمن تبیین نقش ارزشمند و والای شهید سلیمانی در مبارزه با داعش در منطقه به بررسی زمینه‌ها و ابعاد مختلف پیدایش داعش در عراق، سوریه و افغانستان همچنین نقش امریکا در ظهور و گسترش داعش و بهره برداری داعش از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در جذب نیرو و گسترش فعالیت‌های تروریستی پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار