کد خبر: 1161479
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
سخنگوی وزارت خارجه اوکراین امروز اعلام کرد که کی‌یف طرح صلح اندونزی را نمی‌پذیرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «اولگ نیکولنکو» (Oleg Nikolenko) سخنگوی وزارت خارجه اوکراین امروز شنبه اعلام کرد که طرح صلح ارائه شده از سوی اندونزی را رد می کند.

به گزارش اوکراین فُرم، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در این خصوص گفت که موضع کی‌ یف لزوم خروج نیروهای روسیه از این کشور است و لذا اوکراین طرح اندونزی را نمی پذیرد.

«پروبوا سوبیانتو» وزیر دفاع اندونزی در نشست امنیتی «شانگریلا» در سنگاپور، طرح جدیدی را برای پایان جنگ اوکراین ارائه داده بود.

وی در توضیح طرح دولت اندونزی گفت: پیشنهاد می‌کنم ابتدا همه طرف‌های درگیر در جنگ (اوکراین) آتش‌ بس کامل و توقف همه خصومت‌ ها را اعلام کنند. نیروها در همه محورهای جنگ ۱۵ کیلومتر عقب‌ نشینی کنند و مناطق کاهش تنش تشکیل دهند و ناظران سازمان ملل به این مناطق اعزام شوند. سازمان ملل باید در همه مناطق مورد مناقشه، همه‌ پرسی برگزار کند تا تمایل و خواسته‌ های واقعی ساکنان این مناطق درباره اینکه بخشی از اوکراین باشند با روسیه، بیان شود.

پیش از این نیز دولت چین نیز طرحی را برای حل‌ و فصل دیپلماتیک بحران اوکراین ارائه داد که مقامات غربی و آمریکا با آن مخالفت کردند.

وزارت خارجه چین، ۵ اسفند پارسال در سالروز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، طرح ۱۲ بندی خود را برای نحوه پایان‌دادن به جنگ و درگیری‌ها در اوکراین را منتشر کرد. این «طرح صلح» در وب‌سایت وزارت خارجه چین منتشر شده است.

طرح ۱۲ بندی دولت چین برای حل‌وفصل درگیری‌ها و پایان جنگ در اوکراین به شرح ذیل بود:

▪️احترام به حاکمیت همه کشورها

▪️پایان‌دادن به تحریم‌های یک‌جانبه

▪️کنارگذاشتن ذهنیت و گفتار «جنگ سرد»

▪️توقف خصومت‌ها و درگیری‌ها

▪️ازسرگیری مذاکرات صلح

▪️حل بحران انسانی

▪️حفاظت از غیرنظامیان و اُسرای جنگی

▪️تضمین ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای

▪️کاهش خطرهای راهبردی

▪️افزایش صادرات غلات

▪️حمایت از پایداری زنجیره‌های صنعتی و زنجیره تأمین (کالاها)

▪️بازسازی پساجنگ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار