کد خبر: 1161468
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
سخنگوی ارتش مصر در بیانیه‌‌ای مدعی شد نیروی مرزبانی این کشور سعی داشت جلوی قاچاقیان مواد مخدر را بگیرد، اما موجب کشته شدن سه نظامی صهیونیست شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «غریب عبدالحافظ» سخنگوی ارتش مصر امروز (شنبه) در بیانیه کوتاهی تلاش کرد به نوعی درگیری مسلحانه صبح امروز در مرز با فلسطین اشغالی را توضیح دهد. در این درگیری تاکنون سه نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و یک نیروی مرزبانی مصر نیز کشته شده است.

به نوشته وبگاه روزنامه الیوم السابع، در این بیانیه آمده است: «صبح روز شنبه سوم ژوئن ۲۰۲۳ یکی از نیروهای امنیتی مرزبانی پس از تعقیب تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر، از موانع مرزی عبور کرده و اقدام به تیراندازی می‌کند، در این میان سه نیروی مرزبانی اسرائیلی کشته و دو تن دیگر زخمی می‌شوند و نیروی مرزبانی مصری نیز در پی تبادل آتش کشته می‌شود».

سخنگوی ارتش مصر همچنین گفت تمامی اقدامات برای بررسی جزئیات واقعه ادامه دارد. او توضیحی در این خصوص که چرا نیروی مرزبانی مصر به سوی نظامیان اسرائیلی شلیک کرده، نداد.

این بیانیه همچنین در حالی است که منابع نظامی صهیونیستی هیچ‌گونه مشاهده‌ای از قاچاقیان مواد مخدر را در منطقه مرزی گزارش نداده‌اند. هرچند منطقه‌ای که درگیری در آن رخ داده، عموما محل قاچاق مواد مخدر به شمار می‌رود، اما منابع نظامی صهیونیستی به روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گفته‌اند بعید است موضوع ارتباطی به مواد مخدر و قاچاق داشته باشد و از نظر آن‌ها این حادثه بُعد امنیتی دارد.

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در پیامی به وزرای کابینه خود گفته واقعه پیش آمده در مرز مصر «یک رویداد استثنایی» است و تأثیری بر روی همکاری‌های تل‌آویو و قاهره نخواهد گذاشت. طبق این گزارش، به نظر می‌رسد هر دو طرف تلاش دارند مانع ایجاد تنش در روابط میان خود شوند.

«آفیخای ادرعی» سخنگوی ارتش صهیونیستی ساعاتی پیش در صفحه توئیتر خود از هلاکت سه نظامی این رژیم در پی درگیری مسلحانه در مرز مصر خبر داد.

همچنان یک نظامی صهیونیستی نیز به شدت زخمی شده و تحت مداوا قرار دارد، برخی منابع نوشته‌ بودند او نیز به هلاکت رسیده، اما سپس خبر خود را پاک کردند.

این درگیری در ساعت چهار و نیم بامداد در گذرگاه «نیتسانا» که در سال ۱۹۸۲ پس از امضای معاهده سازش بین رژیم صهیونیستی و مصر بنا شده، رخ داده است. به نوشته منابع صهیونیستی ارتش این رژیم زمانی جنازه دو نظامی کشته شده را پیدا کرد که از مرگشان حداقل سه ساعت می‌گذشت.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در مورد فرد تیرانداز نوشت او لباس نیروهای امنیتی مصر را بر تن داشت و پس از عبور از موانع مرزی شروع به شلیک به سمت نظامیان اسرائیلی کرد. خود نیز در این درگیری کشته شده است. ارتش صهیونیستی نیز به طور رسمی خبر داد که فرد تیرانداز یک مأمور نظامی مصری بود.

منابع خبری اسرائیلی همچنین نوشتند پس از درگیری صبح امروز، یک بالگرد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز به کمک نظامیان آمده و چند نقطه را هدف قرار داده است.

در پی این حادثه کمیته مشترک مصری- اسرائیلی برای بررسی وضعیت حاکم بر مناطق مرزی تشکیل شده است و مناطق مرزی مصر و فلسطین اشغالی به شدت جو امنیتی دارد و بالگردهای ارتش صهیونیستی مدام در حال گشت‌زنی هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار