کد خبر: 1161056
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
رئیس سازمان بهزیستی کشور از احداث ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه هدف این سازمان طی ۳ سال و در برنامه جهش مسکن خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست با رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از احداث ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی طی سه سال، در برنامه جهش مسکن خبر داد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست، گفت: در زمان حضور فتاح در بنیاد مستضعفان یک پنجره جدید نسبت به رویکرد‌های تخصصی برای بهزیستی گشوده شده است و در تمام رویکرد‌ها توانسته‌ایم از ظرفیت‌های بنیاد مستضعفان برای جامعه هدف بهزیستی بهره‌مند شویم.

وی افزود: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از ابتدای شیوع کرونا، زیرساخت‌هایی که در خصوص تأمین اقلام اساسی برای مراکز توانبخشی ما لازم بود ایجاد کرده است. همچنین خدمات معیشتی و کمک هزینه‌هایی را در سفر‌های استانی فتاح در تمامی استان‌ها به جامعه هدف ارائه کرده‌ایم.

قادری گفت: بیش از ۱۲۵۰ میلیارد تومان در این سه سال و در سر فصل‌های مختلف از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به بهزیستی کمک شده است و آحاد مختلف جامعه هدف بهزیستی از بانوان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت و... از این کمک‌ها برخوردار شدند.

وی در خصوص میزان حمایت مورد نیاز سازمان بهزیستی از بنیاد مستضعفان گفت: با توجه به اینکه موتور تولید فقر، معلولیت و آسیب‌های اجتماعی مداوم روشن است و نمی‌توانیم بگوییم در جایی موضوعی متوقف می‌شود. اما با توجه به نگاه کارشناسی، مولد سازی و رویکرد بنیاد مستضعفان نسبت به جامعه هدف بهزیستی، به نظر می‌رسد که این حمایت در سال ۱۴۰۲ جهش فوق‌العاده‌ای پیدا کند و مسیر خدمت بیش از گذشته طی خواهد شد.

وی در خصوص مسکن مددجویان بهزیستی گفت: موضوع مسکن مددجویان از گذشته و به خصوص در دوره وی با تجدید تفاهم نامه مسکن خانوار‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر جاری و برقرار است و به زودی شاهد برگزاری آیین واگذاری ۱۴ هزارمین واحد مسکونی به خانوار دارای دو عضو معلول، توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خواهیم بود.

قادری همچنین به تأمین مسکن خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد وگفت: مقرر شده است که حدود ۱۶۰ هزارواحد مسکونی در برنامه جهش مسکن، طی سه سال برای سازمان بهزیستی ساخته شود. زیر ساخت‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی و در حوزه تکالیف دولت هست، اما بخش قابل توجهی از املاک بنیاد مستضعفان به نهضت ملی مسکن در استان‌ها تعلق گرفته است. همچنین در جهت مولد سازی، میلگرد و سیمان توسط بنیاد مستضعفان برای آحادی از جامعه هدف کم برخوردار تهیه شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: خدا را شاکریم که با فرامین مقام معظم رهبری خصوصا در فرمایش‌های اخیر ایشان (که تمام قوا و نهاد‌های عمومی حاکمیتی با هم در یک پیکر هستند)، امروز می‌بینیم این امر سالیانی است که در بنیاد مستضعفان محقق شده است و می‌توانیم مسیر بالاترین خدمت، برای خدمت و برای مردم را بیش از پیش داشته باشیم.

همچنین در این نشست با موافقت رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و به صورت تصویب کلیات، مقرر شد نظام مسائل بهزیستی و موضوعات مطروحه، با همکاری کارشناسان و متخصصین بهزیستی و بنیاد مستضعفان، بررسی و بازنگری مجدد شود و سرفصل‌های جدید با نگاه توانمند سازی نوشته شود.

در این جلسه در خصوص حمایت‌های جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در موضوعاتی، چون ساخت مسکن، ودیعه مسکن، جهیزیه، تجهیزات توانبخشی، اشتغال و ... مددجویان سازمان بهزیستی تبادل نظر شد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار