کد خبر: 1160614
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
ارتش هند از عملیات در ایالت آشوب‌زده «مانیپور» در شمال شرقی این کشور و دستگیری شماری از اشرار مسلح منطقه خبر داد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، همزمان با ناآرامی‌ها در ایالت «مانیپور» در شمال شرقی هند، ارتش این کشور از عملیات ویژه در این منطقه و دستگیری شماری از اشرار خبر داد.

به گزارش وبگاه «وان ایندیا» مقامات هندی دوشنبه گفتند که دستکم ۲۵ نفر از اشرار مسلح، به همراه مهمات توسط ارتش هند در مانیپور دستگیر شدند.

روز یکشنبه درگیری‌هایی در این منطقه رخ داد. این درگیری‌ها پس از سازماندهی راهپیمایی همبستگی قبیله‌ای در نواحی تپه رخ داد. معترضان مخالف تقاضاهای قوم «مته» بودند. قبیله مته به دنبال به دست آوردن وضعیت «طبقه ثبت شده»  در مانیپور است. این وضعیت به اعضای این قوم امتیازات زیادی از جمله هنگام درخواست شغل و ورود به موسسات آموزش عالی می‌دهد. قوم «مته» ۵۳ درصد جمعیت مانیپور را تشکیل می‌دهند. قبایل «نوگاس» و «کاکیس» باقی مانده جمعیت را تشکیل می‌دهند و در نواحی تپه‌ای ساکن هستند. مانیپور دارای اقتصاد کشاورزی قابل قبولی است و توان قابل توجهی در تولید نیروی برق دارد.

 

در عملیات ارتش هند در روز یکشنبه دستکم ۳۰ تروریست در مناطق مختلف کشته شده‌اند. سخنگوی ارتش هند درباره عملیات ارتش گفت هر ۲۵ شرور دستگیر و به همراه اسلحه و مهمات به پلیس مانیپور تحویل داده شدند.

در مانیپور اخیرا خشونت‌های قبیله‌ای به شدت افزایش یافته و مقامات محلی مجبور شدند در روزهای گذشته برای کنترل اوضاع  اینترنت را قطع کنند. با وجود گذشت نزدیک به یک ماه از وقوع درگیری‌ها در مانیپور، ناآرامی‌ها همچنان در این ایالت ادامه دارد. در پنجشنبه گذشته در درگیری تازه‌ در مانیپور یک نفر کشته و یک نفر زخمی شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار