کد خبر: 1160339
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
نامه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خطاب به استاندار لرستان در پی صدنشینی تورمی لرستان:
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لرستان درخطاب به استاندار لرستان با انتقاد از صدرنیشینی تورمی استان، آورده است: اگر امکان و توان گره گشایی از وضعیت مردم در شرایط فعلی وجود ندارد، روشن و دقیق دلائل و موانع را مطرح کنید.

به گزارش جوان از لرستان، در نامه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی لرستان خطاب به استاندار، آمده است: بیماری مزمن تورّم اقتصادی، آنهم با میزان بالای ۴۰ درصد چندین سال است اقتصاد کشور و البته سرمایه اجتماعی حاکمیت را دچار معضلات اساسی کرده است.

در این نامه افزوده شده است: این پدیده اقتصادی به عنوان ملموس ترین مولفه اثر گذار بر زندگی روزمره مردم، معیشت و سفره آنان، و نیز در نقش پیشران اصلی تولید نارضایتی عمومی در حال فعالیت پر دامنه می باشد.

 در ادامه همچنین آمده است: جناب استاندار! عجیب آنکه در همه سال های اخیر، لرستان با حجم کوچک و حداقلی اش در اقتصاد کشور، علی رغم بهرمنده ای اندکش از بودجه عمومی و سهم ناچیزش از صنعت، تولید و خدمات عمومی کشور، صدر نشین یا در ردیف اولین های آمار تورم، بین استان های کشور بوده است.

در ادامه این نامه خاطرنشان شده است: قطعا بحث مسکن و زمین نقش عمده ای در این صدرنشینی تورمی دارد. وضعیت قیمت زمین، مسکن و  اجاره بها در خرم آباد و دیگر شهرستان ها  در رقابت تنگاتنگ با کلان شهرهای  گران و لوکس کشور است.

همچنین افزوده است: در بحث پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن،  لرستان در شمار آخرین استان ها قرار دارد، برای موانع ادعایی همچون کمبود زمین گویا بنا نیست هیچ تدبیری  در نظر گرفته شود.

در ادامه این نامه تاکید شده است: جناب استاندار، توقع مردم نجیب ما این نبوده که در کوتاه مدت همه معضلات حل شود، هرچند دو سال فرصت خدمت، زمان محدودی برای تغییر و اصلاح روند ها و کارکردها نبوده و نیست، سخن آنست؛ وقتی نرخ افزایش قیمت اقلام مختلف کالایی در لرستان نسبت به دیگر مناطق کشور یکّه تازی میکند، چرا هیچ گونه تحرکی برای نظارت جدی تر بر قیمت ها و تغییر این وضعیت صورت نمی گیرد؟

در ادامه این نامه خاطرنشان شده است: چرا حداقل در این وانفسای گرانی مسکن و اجاره بها در استان، که اجاره نشینان در بحرانی ترین حالت ممکن و پراسترس ترین شرایط زندگی روزمرّه به سر می برند، لرستانی ها از جنابعالی و تیم مدیریتی شما جِد و جَهد کافی و اقدامات عملی و فوری برای کاهش معضلات خود را نمی بینند؟  چرا صحنه بیرونی ماجرا اینگونه نمایش داده میشود، بی تفاوت و منفعل تنها نظاره گر و تماشاچی این وضعیت هستید؟

 در ادامه تاکید شده است: بیایید صریح و روشن به مردم استان پاسخ دهید با کدام منطق اقتصادی و البته حکمرانی، لرستان باید صدر نشین آمار تورم کشور باشد؟

همچنین آمده است: اگر کم کاری در حوزه عملکردی منصوبان جنابعالی در دوساله اخیر صورت گرفته، که شواهد قطعی حکایت گر آنست، به کدام دلیل باید صندلی مدیریتی حضرات غیر قابل تغییر باشد؟

در ادامه این نامه خطاب به استاندار لرستان افزوده شده است: سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی که به بهای خون هزاران شهید قطره قطره جمع گردیده است، چرا باید بازیچه مدیران کارنابلد، حداقلی و بیگانه با الفبای مدیریت اجرایی  قرار گیرد؟

در ادامه تاکید شده است: خواسته روشن ما اینست؛ اگر امکان و توان گره گشایی از وضعیت مردم در شرایط فعلی وجود ندارد، روشن و دقیق دلائل و موانع را مطرح کنید.

 همچنین افزوده شده: اگر کار جدی در حال رخ دادن است و نتایج ملموسش در دراز مدت نمایان خواهد شد، لطفا به میدان بیایید آنچه را به انجام رسانده اید، به اطلاع مردم برسانید. هرچند لزوم طرح های کوتامدت برای عبور کم آسیب تر از شرایط کنونی توقعی بجا و حداقلی است.

در خاتمه این نامه خطاب به استاندار لرستان آمده است: اگر با فرا واقعیت دیگری مواجهیم؛ مسأله کم کاری و کارنابلدی است، درنتیجه امیدی به تغییر ریل و تحوّل در فضای مدیریت اجرایی استان و گره گشایی از امورات لرستان نیست، لاجرم وظیفه و تکلیف  شرعی و دینی همگان  مشخص است، که  باید در پِی چه مطلوبی گام برداریم.

برچسب ها: اقتصاد ، مردم ، جامعه
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار