کد خبر: 1159283
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۰

بر اساس آمار ارائه شده از سوی دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی، بعد از گذشت دو ماه وزارت جهاد کشاورزی توانست میزان عرضه مرغ گرم را از روز گذشته افزایش دهد، به طوری که روز گذشته قیمت مرغ با قیمت آزاد از ۸۸ به ۸۵‌هزار تومان کاهش یافت و مرغ دولتی ۷۳‌هزار تومانی و مرغ منجمد ۶۳‌هزار تومانی در میدان میوه و تره‌بار بهمن عرضه شد، البته قیمت مرغ همچنان سه نرخی است و تا یکسان شدن قیمت‌ها فاصله بسیار است.
از ابتدای سال جاری تاکنون با کاهش عرضه مرغ، قیمت‌ها سه نرخی شده است. قیمت مصوب مرغ ازکیلویی ۶۳‌هزار تومان به ۷۳‌هزار تومان رسید، اما بازار همچنان سه نرخی ماند.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی که بگیر و ببند و جریمه مرغداران متخلف (مرغدارانی که در اسفند ماه راجوجه‌ریزی نکردند) را راهکار برای افزایش عرضه مرغ به بازار می‌دانست نیز نتوانست در دو ماه گذشته گرهی از مشکل بازار باز کند. آشفتگی بازار و مدیریت بخش تولید آنقدر دچار نابسامانی شده بود که حتی طی هفته جاری مدیرعامل اتحادیه مرغداران در اعتراض به وضعیت مدیریت بازار مرغ استعفا کرد و بازار در واکنش به مدیر عامل جدید بازهم با افزایش قیمت ۸۸ تا ۹۰‌هزار تومانی روبه‌رو شد.
گزارش میدانی «جوان» حاکی است روز گذشته حدود ۳‌هزار تومان قیمت مرغ در بازار آزاد با کاهش همراه شد و مرغ دولتی با نرخ مصوب پس از چند هفته در میدان تره‌بار بهمن عرضه شد. روز گذشته مرغ آزاد با قیمت ۸۵‌هزار تومان، دولتی ۷۳‌هزار تومان و منجمد ۶۳‌هزار تومان عرضه شد. همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز مدعی شد میزان ورود مرغ گرم به استان تهران نسبت به ابتدای سال جاری چهار برابر شده و در حال حاضر توزیع مرغ در میدان بهمن تهران کمتر از قیمت مصوب است.
در این خصوص امراللهی، مدیر دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی با اشاره به آرامش موجود در تولید و توزیع مرغ گرم در بازار گفت: با پیگیری‌های انجام شده شاهد افزایش روند جوجه‌ریزی طی چند روز گذشته و افزایش تولید مرغ گرم هستیم.
وی با تأکید بر اینکه روند افزایش تولید مرغ ادامه‌دار خواهد بود، اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد روند قیمتی در بازار مرغ گرم نزولی بوده است. وی با اشاره به تشدید نظارت بر بازار مرغ گرم در استان‌های شمالی کشور یادآور شد: نیرو‌های متخصص دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی و دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی در بازدید‌های انجام شده از مرغداری‌های استان‌های شمالی، با مرغداری‌هایی مواجه شدند که سن گله آن‌ها بیش از سن مصوب بود و تا ۶۳ روز هم می‌رسید، این واحد‌های متخلف به تعزیرات معرفی شدند. مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از ابتدای طرح تشدید نظارت، حدود ۹۶‌هزارو ۳۷۳ مورد بازرسی در حوزه مرغ در سراسر کشور انجام شده که ۱۸‌هزارو ۵۹۰ پرونده به تعزیرات معرفی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار