کد خبر: 1159042
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
برای نخستین‌بار در کشور؛
انتقال موفقیت‌آمیز جنین گوسفند به روش "لاپاراسکوپی" برای اولین بار در کشور در شهرستان بروجن برگزار شد.
رحیمی

به گزارش جوان به نقل از خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر شایسته‌نیا، مسئول واحد امنیت غذایی قرارگاه مرکزی جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: برای نخستین‌بار در کشور و با هدف افزایش بهره‌وری دام سبک، طرح انتقال جنین رویان به دام‌های منتخب در بخش گندمان شهرستان بروجن با موفقیت انجام شد.

وی افزود: به‌منظور اجرای این طرح، 50 انتقال رویان به 25 رأس میش منتخب با استفاده از روش "اووم پیک‌آپ" انجام شد.

شایسته نیا ادامه داد:  به‌کارگیری این روش علاوه بر دوقلوزایی، احتمال سقط و نازایی را تا حدود زیادی از بین می‌برد. در استان چهارمحال و بختیاری 2 نسل دام لری بختیاری و افشاری وجود دارد که تلاش می‌شود این دو نسل حفظ شده و بهره‌وری بهتری داشته باشند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در این برنامه گفت: بیش از 3میلیون رأس دام سبک در اختیار جامعه عشایری استان چهارمحال و بختیاری است که برای اصلاح نژاد دام و بهره وری بهتر با کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه به میدان آمدیم.

سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی افزود: دو نژاد دام در استان چهارمحال و بختیاری داریم که لری بختیاری و افشاری می باشد و امروز انتقال رویان به دام های افشاری انجام شد و تلاش بر این است که ضمن حفظ نژاد های برتر دام سبک استان به تولید گوشت و توسعه صنعت دام کمک کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر