کد خبر: 1158923
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
قوانینی در بسیاری از ایالت‌های آمریکا اجرا می‌شود که طی آن افراد معلول مجبورند برخلاف میل خود به طور دائم عقیم شوند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، قانونی در ۳۱ ایالت آمریکا وجود دارد، که پزشکان را مجبور به عقیم‌سازی افراد معلول می‌کند. در همین حال، در ۱۷ ایالت دیگر این قانون روی کودکان نیز اجرا می‌شود.

گزارشی در سال ۲۰۱۳ توسط مرکز گزارش‌های تحقیقاتی نشان داد که ایالات متحده بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۰ به پزشکان زندان‌ها ۱۴۷۴۶۰ دلار پرداخت کرد تا زنان زندانی را عقیم کنند. برخی تخمین‌ها می‌گویند که حداقل ۷۰ هزار زن به دلیل قوانین ایالتی به اجبار عقیم شدند و منابع دیگر تعداد قربانیان را بین ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار ذکر کرده‌اند.

گفتنی است بیش از ۶۰ هزار نفر در ۳۲ ایالت در طول قرن بیستم بر اساس علم جعلی اصلاح نژادی، اصطلاحی که فرانسیس گالتون در سال ۱۸۸۳ ابداع کرد، عقیم شدند. در همین حال، مرکز ملی حقوق زنان آمریکا (NWLC) گزارشی را با عنوان «عقیم سازی اجباری افراد معلول در ایالات متحده» با مشارکت شبکه زنان اوتیسم و (AWN) منتشر کرده است.

طبق این گزارش قوانینی در بسیاری از ایالت‌های آمریکا اجرا می‌شود که طی آن افراد معلول مجبورند برخلاف میل خود به طور دائم عقیم شوند.

این قوانین حقوق اولیه افراد معلول را برای تصمیم گیری در مورد بدن و آینده خود سلب می‌کند و به قضات قدرت می‌دهد تا برای آن‌ها تصمیم بگیرند.

بسیاری این رفتار را نزدیک به الگوی رفتاری نژادپرستی می‌دانند که زنان سیاه‌پوست، بومیان آمریکایی و زنان اهل آمریکای قربانیان اصلی آن هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار