کد خبر: 1158834
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
امروز و با حضور مسئولان؛
رئیس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به رونمایی اطلس ملی جمعیت گفت: این اطلس علاوه بر بررسی وضع موجود، رویکرد آینده محور دارد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، علی جاویدانه معاون سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان نقشه برداری در مراسم رونمایی از اطلس ملی جمعیت اظهارداشت: اطلس یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌های ارائه آمار و اطلاعات است و تحقق هر برنامه منوط به بهره گیری از آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام است.

وی افزود: سازمان نقشه برداری کشور به عنوان سازمان ملی و راهبرد تهیه و ارائه اطلاعات مکانی کشور و مرجع اصلی سیاستگذاری، فرهنگسازی و برنامه ریزی های کلان در این حوزه، وظیفه تدوین و بازنگری اطلس‌های ملی را برعهده دارد.

جاویدانه بیان داشت: اطلس‌های ملی بر اساس آخرین آمار و اطلاعات دریافت شده از مراجع اطلاعاتی و با استفاده از روش‌های گرافیکی نوین، آمار و اطلاعات را در قالب نقشه، نمودار و جدول نمایش داده و با طراحی و صفحه آرایی مناسب در کنار تصاویر و گزارش‌های تحلیلی، امکان استفاده بهینه از داده‌ها را برای کاربران فراهم می‌کنند.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور خاطرنشان کرد: اطلس جمعیت نگارش چهارم این اطلس است که بر اساس اطلاعات آماری سرشماری نفوس و مسکن تهیه شده و مرکز آمار به عنوان متولی سرشماری نفوس و مسکن در کشور از سال ۱۳۳۵ تاکنون ۸ نوبت سرشماری را اجرا کرده است.

جاویدانه بیان داشت: با تصویب طرح اطلس ملی در سال ۱۳۷۰، اولین جلد اطلس ملی جمعیت با اطلاعات سرشماری سال ۱۳۶۵ منتشر شد و پس از آن، ارائه اطلاعات تفصیلی هر دوره از سرشماری‌ها این اطلس بهنگام و منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه این نسخه با همکاری تنگاتنگ بین سازمان نقشه برداری و مرکز آمار ایران تدوین شده است، گفت: در تمام نسخه‌های اطلس جمعیت، سیاست سازمان نقشه برداری کشور بر حفظ قالب اصلی و ارتقای کیفی در ارائه اطلاعات استوار بوده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در تهیه این اطلس علاوه بر شناخت و بررسی وضع موجود، نگاه به گذشته یا نمایش روند تغییرات جمعیتی حداقل برای یک دوره ۱۰ ساله و با رویکردی به آینده مدنظر قرار گرفته است.

 

کد خبر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار