کد خبر: 1158661
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
معاون دبیرکل ناتو با بیان اینکه اعضای این ائتلاف نظامی روی عضویت کی‌یف اجماع ندارند، گفت که هرگونه مذاکره در این موضوع فقط بعد از پایان جنگ اوکراین با روسیه انجام خواهد شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بعد از اظهارات صدراعظم آلمان درباره ممکن نبودن عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا آینده قابل پیش‌بینی، یک مقام ارشد این ائتلاف نظامی نیز این موضع را تایید کرد.

«میرچا جیوانا» معاون دبیرکل ناتو امروز (دوشنبه) در حاشیه مجمع پارلمانی این ائتلاف در لوکزامبورگ اذعان کرد که کشور‌های عضو ناتو روی پیشبرد درخواست اوکراین برای پیوستن به این اتحاد نظامی، اتفاق نظر ندارند.

مسکو پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین و همچنین تلاش ناتو برای پذیرش کشور‌های بیشتر و گسترش به سمت شرق و مرز‌های روسیه، به این ائتلاف نظامی هشدار داده بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، جیوانا در این‌باره گفت: «سران کشور‌های عضو تصمیم خواهند گرفت که چه قدم بعدی برای نزدیک‌تر کردن اوکراین به ما بردارند. من یک سیاستمدار هستم و واقعیت را می‌بینم؛ اینکه فعلاً هیچ اجماعی در ناتو برای حرکت به سمت [عضویت اوکراین]وجود ندارد.

وی، اما توضیح داد: «هفته آینده گفتگوی مهمی [در جریان نشست غیررسمی وزرای خارجه ناتو]در اسلو در این باره انجام خواهد شد، و سران کشور‌های عضو ائتلاف تصمیم خواهند گرفت».

امروز همچنین «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان با بیان اینکه عضویت اوکراین در ائتلاف نظامی ناتو تا آینده قابل پیش‌بینی ممکن نیست، گفت که کی‌یف فعلا قادر به اجرای شرایط ناتو نیست.

طبق این گزارش، معاون دبیرکل ناتو در ادامه تاکید کرد که هرگونه مذاکره درباره درخواست اوکراین برای پیوستن به ناتو، فقط پس از پایان جنگ این کشور با روسیه می‌تواند آغاز شود.

از سوی دیگر، امروز «یوناس گار استوره» نخست‌وزیر نروژ گفت که ناتو باید در نشست ۱۱ و ۱۲ جولای (۲۰ و ۲۱ تیرماه) به میزبانی لیتوانی، عضویت سوئد را در این ائتلاف نظامی غربی تایید کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار