کد خبر: 1156301
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز سه‌شنبه گفت که این ائتلاف نظامی و شرکای آن از فصل زمستان کمک‌های نظامی و تسلیحاتی بی سابقه‌ای را به اوکراین ارسال کرده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه‌شنبه گفت که از زمستان، همپیمانان و شرکا، کمک‌های نظامی بی سابقه‌ای را به اوکراین ارسال کرده‌اند.

وی که این سخنان را در جریان یک کنفرانس خبری مطرح می‌کرد، گفت: «از زمستان، ارسال بی سابقه‌ای از تسلیحات، مهمات جدید، قطعات یدکی و آموزش نظامیان اوکراینی داشتیم».

بر اساس گفته دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو و شرکای آن از فصل زمستان تا کنون ۹ تیپ از نظامیان اوکراینی را آموزش داده و در حال حاضر در آمادگی کامل هستند.

علی‌رغم هشدار‌های مکرر مسکو و برخی کشور‌های دیگر درباره خطرات تداوم کمک‌های نظامی غرب به اوکراین برای جنگ با روسیه، آمریکا قصد دارد ۱.۲ میلیارد دلار دیگر به کی‌یف کمک امنیتی ارائه دهد.

مقام‌های آمریکایی بامداد سه‌شنبه خبر دادند که دولت واشنگتن تصمیم دارد ۱.۲ میلیارد دلار کمک نظامی را برای تقویت بیشتر پدافند هوایی اوکراین در طولانی‌مدت، به این کشور ارائه کند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از این منابع، انتظار می‌رود این بسته کمک امنیتی جدید روز سه‌شنبه رسماً توسط دولت آمریکا اعلام شود و منبع این پول نیز طرح کمک امنیتی به اوکراین در نظر گرفته شده است.

طبق این گزارش، برخلاف تجهیزات، تسلیحات و مهمات آمریکا که اغلب از ذخایر پنتاگون به اوکراین فرستاده می‌شوند و زمان تحویل سریعی دارند، این ۱.۲ میلیارد دلار در ماه‌ها یا حتی سال‌های آینده برای اطمینان از تأمین نیاز‌های امنیتی اوکراین در آینده هزینه خواهد شد.

طبق این گزارش، با احتساب این بسته کمکی جدید، دولت آمریکا از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، حدود ۳۷ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

پیش از این، منابع مطلع آمریکایی و اروپایی گفته بودند که ارتش روسیه با استفاده از روش‌های جنگ الکترونیک و پارازیت، توانسته سامانه توپخانه موشکی «هیمارس» اهدایی به اوکراین را به‌طور فزاینده‌ای ناکارآمد کند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار