کد خبر: 1158094
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
تحلیلگر لبنانی ضمن توصیف حضور «ولادیمیر زلنسکی» در نشست جده به یک پیام بازرگانی، تاکید کرد که این سرگرمی نتوانست «بشار اسد» را از مرکز توجه رسانه‌ها در عربستان خارج کند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «فیصل عبدالساتر»، مدیر موسسه رسانه‌ای «دال»، نوشت که حضور «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در نشست جده به عنوان یک پیام بازرگانی برای خوشحالی غرب و آمریکا بوده و در تحقق اهداف دیگرش ناموفق بوده است.

براساس گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، تحلیلگر لبنانی در این باره گفت: سخنرانی زلنسکی به عنوان یک پیام بازرگانی برای خشنود کردن غرب و جلب رضایت ایالات متحده بود؛ اما باز هم این سرگرمی، نتوانست توجه و تمرکز رسانه‌ها در اجلاس سران عربی را از «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه منحرف کند.

عبدالساتر افزود: بشار اسد توانست در عرض ۵ دقیقه ویژگی‌های یک طرح رویایی را ترسیم کند که فقط دربردارنده وضعیت کنونی نبود، بلکه شامل آینده هم بود؛ او تاکید کرد که باید از این فرصت تاریخی برای تغییر موقعیت خود در این دنیا استفاده کنیم. 

تحلیلگر لبنانی در ادامه تصریح کرد: اسد از تغییر موقعیت بیت عربی در جهانی سخن گفت که در حال تغییر است و بدون شک دیگر در محدود به کنش ایالات متحده و در سطح یکجانبه نیست؛ جایی که چین و روسیه تعامل گسترده و حضور پررنگ در صحنه بین‌المللی را آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری «رویترز» روز گذشته (جمعه، ۱۹می) ساعتی پیش از آغاز نشست جده، اعلام کرد که زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در راه عربستان است. شبکه «سی‌ان‌ان» هم به نقل از منابع آگاهش گزارش داد که زلنسکی برای حضور در نشست سران کشورهای عربی راهی این کشور شده و در مراسم افتتاحیه آن  سخنرانی خواهد کرد.

نشست سالانه سران کشورهای عربی به میزبانی عربستان سعودی، در جده و با حضوررئیس جمهور سوریه  در حالی برگزار شد که بسیاری از رسانه‌های جهان بر حضور و سخنرانی اسد در این نشست تمرکز کرده‌ بودند، در حالی که رسانه‌های عربی، انتقاداتی را از دعوت زلنسکی به این نشست تماماً عربی منتشر می‌کردند.

روزنامه الجزائری «الخبر» در تیتر اصلی خود با مطرح کردن با این سوال که «زلنسکی در اجلاس سران عرب چه می‌کند؟!»، نوشت: این اقدام بر روند جلسات این نشست تاثیرگذار بوده، به ویژه اینکه برای اولین بار است که دعوت‌نامه‌ای برای حضور از رئیس جمهور یک کشور خاص و نه مقامات منطقه‌ای یا سازمان‌های بین‌المللی ارسال می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار