کد خبر: 1157672
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
سخنگوی زلنسکی گفت او برای میزبانی هیأت کشور‌های آفریقایی و شنیدن پیشنهادات آن‌ها برای حل‌وفصل بحران اوکراین آماده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «سرگئی نیکیفوروف» سخنگوی ریاست‌جمهوری اوکراین چهارشنبه (۱۷ مه) گفت «ولودیمیر زلنسکی» برای میزبانی هیأت صلح کشور‌های آفریقایی و شنیدن پیشنهادات آن‌ها آماده است.

او در مصاحبه با یک رسانه اوکراینی گفت: رئیس‌جمهور اوکراین از چنین ابتکار صلحی استقبال کرده و آماده پذیرفتن میهمانان برجسته در اوکراین و شنیدن پیشنهادات آن‌هاست.

«سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی سه‌شنبه اعلام کرد رؤسا‌ی‌جمهور روسیه و اوکراین موافقتشان را برای دیدار با هیأتی از رهبران آفریقایی جهت رایزنی درباره راه‌های پایان دادن به جنگ اعلام کردند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری اوکراین تایید کرد رامافوزا و زلنسکی ۱۳ مه با یکدیگر گفتگو کردند و رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به همتای اوکراینی گفت قصد دارد با ماموریتی از سوی چند کشور آفریقایی به کی‌یف سفر کند.

نیکیفوروف همچنین گفت که زلنسکی از این هیأت دعوت خواهد کرد به اجرای «فرمول صلح» اوکراین بپیوندند.

به گزارش تاس، «زِین دانگور» مدیرکل دپارتمان روابط و همکاری بین‌المللی آفریقای جنوبی گفته یک ماموریت آفریقایی قرار است اوایل ژوئن (اواسط خرداد) برای گفتگو درباره راه‌های حل‌وفصل بحران اوکراین به مسکو و کی‌یف سفر کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم در واکنش به خبر‌ها درباره طرح صلح آفریقا گفت مسکو آماده بررسی پیشنهادات کشور‌های آفریقایی و آمریکای لاتین برای حل‌وفصل بحران اوکراین است. لاوروف با این حال افزود:، اما تاکنون برخلاف چینی‌ها، اسنادی در این زمینه از سوی برزیلی‌ها و آفریقایی‌ها ندیده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار