کد خبر: 1157665
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
فرمانده کل ارتش با بیان حضور جوانانی از ۲۹ استان کشور در ناوگروه ۸۶، گفت: داشتن یک نیروی دریایی مقتدر و توانا از جمله الزاماتی است که می‌تواند پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده از منافع ملی و امنیت دریا‌ها حراست کند همچنین دستان قوی نظام در مسیر تحقق و اهداف ملی باشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی در مراسم اهدای نشان فداکاری به تعدادی از خانواده های شهدای ارتش اظهار کرد: هیچکدام از ما توان قدردانی از شهیدان و خانواده‌های آنان را نداریم.

وی با اشاره به بیان اینکه ناوگروه ۸۶ و ناوگروه اقتدار ۳۶۰ بعد از پیمودن بیش از ۶۲ هزار کیلومتر با گذر از اقیانوس‌ها و چرخیدن به دور زمین به مدت ۷ ماه، وارد آب‌های سرزمین جمهوری اسلامی ایران شد، گفت: این مسأله یک نقطه عطفی است که برای نخستین‌بار در کشور ما اتفاق افتاده است.

سرلشکر موسوی ضمن خدا قوت و خیرمقدم به همه همرزمان در ناوگروه ۸۶ گفت: این ناوگروه‌ها با تدبیر، درایت، شجاعت و با محاسبه دقیق علمی و همچنین با مدیریت بسیار خوب آنچه که فرامین فرمانده کل قوا بود، را به ثمر رساندند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۸۸ در همین دانشگاه اشاره کرد و گفت: براساس فرموده ایشان باید به نیروی دریایی به عنوان چشم یک نیروی راهبردی نگریسته شود.

موسوی توسعه دریامحور را مستلزم ایجاد تغییر راهبردی دانست و افزود: داشتن یک نیروی دریای قدرتمند، توانا، عالم و دانشمند از جمله الزامات است که بتواند در تمام نقاط حاضر شود و پرچم کشور را به اهتزاز در بیاورد، از منافع ملی و امنیت دریاها حراست کند و دست بلند نظام در مسیر تحقق و اهداف ملی نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری ار کشورهای جهان از جنبه‌هایی این ماموریت را غیرممکن می‌دانستند، گفت: به حول قوه الهی نیروی دریایی توانست این ماموریت را اتمام برساند.

موسوی به خوداتکایی نیروی دریایی برای به سرانجام رساندن این ماموریت اشاره کرد و افزود: یکی از فرازهای فرامین رهبر انقلاب نسبت به ارتش این بود که ارتش امروز از روزهای اوایل انقلاب، انقلابی‌تر است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه این پرچم جمهوری انقلاب اسلامی است که در دور جهان به اهتزاز درآمد، گفت: حضور جوانانی از ۲۹ استان کشور در این ناوگروه، نماد اراده و عزم ملت است.

وی با بیان اینکه پیروزی جنگ ترکیبی در واقع ترکیبی از همه مولفه‌های قدرت است اظهار کرد: امروز ژئواکونومی در واقع ترکیبی از جنبه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی است.

سرلشکر موسوی این موفقیت را یک گام اساسی و تاریخی در مسیر بزرگی ملت ایران دانست و اظهار کرد: همه این موفقیت‌ها از برکت نظام، انقلاب اسلامی، وجود ولایت و خون شهیدان است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران تا ابد به شهدا مدیون است، گفت: ایران همه سربلندی را مدیون شهدا و خانواده شهدا است.

وی افزود: شهدا در مقابل کسانی که نمی‌خواستند جمهوری اسلامی پا بگیرند با ریختن خون‌شان ایستادند تا نهال نوپا جمهوری اسلامی و این فریاد دوباره عزت‌خواهی و استقلال‌خواهی ملت ایران حفظ شود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهیدان رهرو مکتب عاشورا هستند، افزود: راه شهیدان راه ایستادن مقابل استکبار و شیطان است و امروز نماد جبهه ضدخدایی، نظام سلطه آمریکا است در حالی که راه شهیدان و خداوند، ایستادگی در راه حق است و نماد این راه، جبهه مقاومت است.

وی با عنوان اینکه  شهدا مصباح و چراغ هدایت، ولایت محسوب می‌شود، افزود: ولایت راهنمای حق‌طلبان به شمار می‌رود و بهترین قدردانی و ادامه راه شهدا، پیروی از ولایت است.

سرلشکر موسوی در پایان به خانواده‌های صبور این ناوگروه که نقش تعیین کننده در این افتخارات داشتند ادای احترام کرد و همچنین از سازمان‌های لشکری وک شوری، وزارت امور خارجه، سازمان کشتی رانی و بنادر، ستاد کل ارتش، نیروهای مسلح و تمام کسانی که در به دست آوردن این افتخارات سهیم بودند قدردانی کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر