کد خبر: 1157095
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
استاندار چهارمحال و بختیاری:
غلامعلی حیدری در همایش جهاد تبیین ویژه طلاب و روحانیون استان چهارمحال و بختیاری گفت: محله محوری و مسجد محوری در برنامه های بسیج شایسته تقدیر است.
رحیمی

به گزارش خبرگزاری جوان به نقل از بسیج  استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش جهاد تبیین ویژه طلاب و روحانیون استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، غلامعلی حیدری استاندار و سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و جمعی از اساتید، روحانیون و طلاب استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

در این همایش غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری طی سخنانی کوتاه به تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس و اهمیت حضور این قشر در بحث جهاد تبیین پرداخت.

حیدری گفت: روحانیون نقش ویژه ای در هشت سال دفاع مقدس داشتند و امروز هم باید نقش مهم خود را ایفا کنند.

وی افزود: نقش روحانیون در برهه های مهم انقلاب غیرقابل انکار است. در جبهه هم هر دسته یا گردانی که روحانی داشت، با شجاعت بیشتری عمل می‌کرد، خطاهای کمتری داشت. امروز هم انقلاب نیاز به روحانیون خط شکن، برای جهاد تبیین و بازکردن گره های ذهنی جوانان دارد.

حیدری گفت: درگذشته برخی ها برنامه داشتند مفاد ننگین سند 2030 را در مدارس این کشور پیاده کنند ولی امروز به لطف خدا، خبری از آن زمزمه های شیطانی، بین مدیران ارشد آموزش و پرورش وجود ندارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد:  استفاده از نظرات علمای دلسوز و انقلابی برای مدیران لازم است. عمق بخشیدن به رابطه بین نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز در استان با روحانیت یک امر ضروری است.

وی، با تأکید بر ضرورت هم افزایی برای رونق بخشیدن به مساجد، افزود: مسجد پایگاه مهم دینی و اجتماعی است که نقش مصون سازی برای جوانان دارد.

حیدری خاطرنشان کرد:  محله محوری و مسجد محوری در برنامه های بسیج شایسته تقدیر است و باید برای رفع موانع برای رونق مساجد بکوشیم.

وی نقش روحانیت در صحنه های مختلف را بی بدیل دانست و گفت: روحانیت بعنوان پرچمدار حرکت رو به جلو انقلاب می تواند تحول ایجاد کند.

حیدری، با اشاره به جنگ روانی و رسانه ای دشمن برای ناامید کردن مردم، عدم پرداختن به حاشیه و تأکید بر عقلانیت به جای احساسات و امیدآفرینی را در دستور کار دولت دانست و گفت: با انسجام، وحدت، برادری و هم افزایی و پرداختن به متن نباید به دشمن اجازه مانور دهیم.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقیف نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون رسالت روحانیت در عرصه جهاد تبیین به ایراد سخن پرداخت.

این همایش با تقدیر از چند خانواده شهید روحانی به نمایندگی از 81 شهید روحانی استان چهارمحال و بختیاری، پایان یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر