کد خبر: 1155989
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در سخنانی با تأکید بر اینکه «پکن جنایات وحشیانه ناتو در یوگسلاوی را فراموش نمی‌کند»، تصریح کرد: آمریکا نمونه بارز نقض حقوق‌بشر است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد: بمباران یوگسلاوی توسط نیرو‌های ناتو در ۲۴ مارس ۱۹۹۹ آغاز شد. در هفتم می‌همان سال، سفارت چین در بلگراد توسط هواپیما‌های ناتو بمباران شد که در پی آن ۳ نفر کشته و بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این خصوص ادامه داد: مردم چین هرگز جنایات وحشیانه کشور‌های عضو ناتو در یوگسلاوی را فراموش نخواهند کرد. مردم چین هرگز خون‌هایی که برای حفاظت از حقیقت، صداقت و عدالت ریخته شدند و جنایات وحشیانه ناتو به رهبری آمریکا را فراموش نمی‌کنند.

«وانگ ونبین» اضافه کرد: از یک سو ناتو مدعی است که یک سازمان دفاع منطقه‌ای است و از سوی دیگر دائما تنش‌های منطقه‌ای را تشدید و تقابل ایجاد می‌کند. ناتو به رهبری آمریکا باید به‌طور جدی در مورد جنایات خود تأمل کند، تفکر منسوخ شده جنگ سرد را کاملاً کنار بگذارد و از دامن زدن به درگیری‌های منطقه ای، تفرقه افکنی و ایجاد ناآرامی دست بردارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی جی تی اِن، وی در ارتباط با موضوع حقوق بشرِ آمریکایی هم گفت: در زمینه حقوق بشر، آمریکا الگوی محترم و حامی آن نیست، بلکه نمونه بارز نادیده گرفتن و نقض حقوق بشر است. پکن از واشنگتن خواسته به نگرانی‌های جامعه بین المللی به در مورد نژادپرستی، تبعیض نژادی و خشونت پلیس رسیدگی کند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار