کد خبر: 1152284
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان توافق ایران و عربستان را تصمیمی شجاعانه توصیف کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه منطقه در حال حرکت به سمت حل‌وفصل اختلافات، ثبات و راهکار سیاسی است، گفت: در رأس آنچه در منطقه رخ داد، توافق عربستان و ایران قرار دارد. این توافق یک رویا بود و از نظر بسیاری باتوجه به پیچیدگی‌های موجود میان دو کشور، این توافق تقریبا محال بود؛ اما این توافق صورت گرفت، چون ایران و عربستان تصمیم جسورانه و شجاعانه‌ای گرفتند چراکه آن‌ها خواهان همکاری بایکدیگر و تنظیم کردن قطب‌نمای خود در جهت ثبات سیاسی کشورشان و منطقه هستند. این تصمیم در عین حال یک تصمیم جسورانه و هم تصمیمی شجاعانه بود.

به گزارش العهد، معاون دبیرکل حزب‌الله افزود: امروز، این فضای مثبت ایجاد شده در حالی که ما انتظار آن را نداشتیم. آیا شایسته نیست مایی که در یک کشور زندگی می‌کنیم، شاهد حل و فصل اختلافات و تفاهم بایکدیگر نباشیم؟ چراکه این کشور متعلق به همه ماست و همه در آن سهیم هستیم و کشورمان برای نسل‌های آینده به ارث خواهد ماند. آنچه در توافق ایران و عربستان رخ داد، رویکرد را در منطقه تغییر داد. رویکرد به این شکل بود که ایران دشمن است و اسرائیل خواهان اتحاد با برخی از کشور‌های عربی به منظور تقابل با ایران است. امروز با توافق عربستان و ایران رویکرد تغییر کرده است و اسرائیل دوباره دشمن واقعی همه شده است. به همین دلیل است که ما شاهد تقلا‌ها در اسرائیل و وضعیت بدی هستیم که آن‌ها به خاطر این توافق در آن به سر می‌برند. این‌ها تماما به یُمن موضع جسورانه ایران و عربستان بود.

وی همچنین تصریح کرد: امروز، رویکرد در منطقه به این صورت است که رژیم اسرائیل، دشمن است. یعنی ما به نقطه آغاز بازگشتیم، در مرحله‌ای که این رژیم با دشوار‌هایی در درون خود مواجه است، در مرحله‌ای که این رژیم از ضعف و سستی رنج می‌برد، در مرحله دستاورد‌ها و پیروز‌های محور مقاومت، آغاز راهکار‌ها در یمن، سوریه و دیگر مناطق. افزون بر افزایش قدرت ملت مجاهد فلسیطین در داخل این کشور و همچنین تمام دستاورد‌هایی که محور مقاومت آن‌ها را رقم زد. تمام این‌ها به نفع حرکت رو به جلوی ما و به نفع ما برای رقم زدن دستاورد‌های جدید در برابر شکست اسرائیل خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار