کد خبر: 1150887
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای ازبکستانی در حاشیه چهارمین نشست کشور‌های همسایه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در چهارمین نشست کشور‌های همسایه افغانستان در سمرقند حضور دارد، امشب (پنجشنبه) با «بختیار سعیداف» همتای ازبکستانی دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است در دیدار «بختیار سعیداف» وزیر خارجه ازبکستان با رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ بر لزوم همکاری و مساعدت کشور‌های همسایه برای تقویت صلح و ثبات در افغانستان تأکید شده بود.

چهارمین نشست کشور‌های همسایه افغانستان قرار است امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شد. وزرای امور خارجه و مقامات جمهوری اسلامی ایران، چین، روسیه، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در نشست مزبور شرکت کردند. امیرخان متقی نیز که به عنوان مهمان از سوی ازبکستان به سمرقند دعوت شده بود، در پایان نشست اصلی، در جلسه حضور یافت و به تشریح تحولات کنونی افغانستان پرداخت.

همچنین در حاشیه چهارمین نشست همسایگان افغانستان، دومین نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و پاکستان نیز برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار