کد خبر: 1130472
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
با پیگیری‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، هزار میلیارد ریال اعتبار برای پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه تصویب شد.

با پیگیری‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، هزار میلیارد ریال اعتبار برای پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه تصویب شد.
سیدسعید صفوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: مبلغ هزار میلیارد ریال برای کل پروژه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه مصوب شد که برای شروع فاز اول آن ۲۰ میلیارد ریال توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای کف‌سازی معابر پیرامونی گنبد، ساماندهی محوطه و برج و بارو برای سال اول ابلاغ شد. وی افزود: گنبد سلطانیه آرامگاه الجایتو است که بین سال‌های در ۱۳۰۳ تا ۱۳۱۳ میلادی به دستور پادشاه در شهر سلطانیه (پایتخت ایلخانیان) ساخته شد که امروزه از آثار مهم معماری ایرانی و اسلامی است. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: گنبد سلطانیه به عنوان هفتمین اثر جهانی ایران در لیست یونسکو به ثبت رسیده است. این بنا، سومین گنبد بزرگ جهان بعد از کلیسای سانتا ماریا دل فیوره ایتالیا و مسجد ایاصوفیه ترکیه است. صفوی افزود: در ماه‌های اخیر با فروکش کردن نسبی بیماری همه‌گیر کرونا و افزایش گردشگران داخلی و خارجی، ۱۴۹ هزار نفر گردشگر از ۱۰ موزه استان زنجان در طی ۹ ماه گذشته بازدید کردند. وی ادامه داد: پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه در رتبه اول، موزه باستان‌شناسی مردان نمکی در رتبه دوم و موزه مردم‌شناسی رختشویخانه در رتبه سوم بازدید گردشگران قرار دارد. صفوی افزود: وجود آثار و مناظر متنوع تاریخی، هنری، مذهبی، طبیعی و صنایع دستی در این منطقه را می‌توان از جمله عوامل جذب مسافران داخلی و خارجی دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار