کد خبر: 1118989
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
کتاب «خداحافظ عمو میر» به نویسندگی حمید نوایی‌لواسانی از مجموعه داستان‌هایی از تاریخ علم معاصر منتشر شد.

كتاب «خداحافظ عمو میر» به نویسندگی حمید نوایی‌لواسانی و با تصویرگری ریحانه آل‌شیخ، کتاب جدید انتشارات کانون پرورش فکری است که در قالبی داستانی سرنوشت ایستگاه فضایی میر و تاثیر آن در پیشرفت علم را برای نوجوانان ۱۲ سال به بالا (گروه سنی نونگاه) روایت می‌کند.

در خلاصه این کتاب آمده است: بشر در زندگی چند هزارساله بر روی سیاره زمین با قدرت تخیل و توانایی کنجکاوی و پرسشگری توانسته قوانین طبیعت را بشناسد و زندگی خود را تغییر دهد. شکافتن اتم و فهم کارکرد آن، آشکارسازی ژن‌ها و نقش آن‌ها در هسته سلول زنده، ابداع رایانه‌ها و هوش مصنوعی و نیز سفر به آسمان و فضای بیکران از مهم‌ترین دستاورد‌های دانشمندان در صد سال اخیر بوده است. این فناوری‌های علوم جدید توانسته شکل زندگی امروز ما را نسبت به گذشته به کلی تغییر دهد و رویا‌های جذاب و حیرت‌انگیزی برای ساخت دنیای پیش روی ما فراهم کند.

«داستان‌هایی از تاریخ معاصر» بینش علمی کودکان و نوجوانان را رشد می‌دهد و دریچه تازه و شگفت‌انگیزی به تخیل و کنجکاوی آنان باز می‌کند تا بتوانند با خودباوری و خلاقیت، نقش‌آفرین فردایی بهتر باشند.

کتاب «خداحافظ عمو میر» در ۳۱ صفحه و به قیمت ۳۲هزار تومان با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور و پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی Digikanoon.ir تهیه کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار