کد خبر: 1117357
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
سیدعبدالله متولیان

انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب در جهان معاصر است که بر اساس مهندسی و فرایند پنج مرحله‌ای و رسیدن به قله جامعه مهدوی، دارای چشم اندازی کاملاً روشن بوده و ماهیتی عدالت‌جو و عدالت‌گستر دارد و به همین دلیل دارای قدرت بازتولید بوده و در راستای اهداف و آرمان‌های خود مستمراً به اصلاح انحرافات احتمالی طی ٤٤ سال گذشته به‌رغم تلاش‌های مؤثر برای پیشرفت و دستیابی به صد‌ها قله علم و دانش (که پیش از انقلاب تصور آن‌ها نیز به‌عنوان آرزو‌های خیالی و دست نایافتنی تلقی می‌شد) و رسیدن به جایگاه‌های اول جهانی، هنوز تا رسیدن به دولت تراز انقلاب اسلامی به دلیل فقدان مدیران تراز انقلاب (به‌عنوان رکن اصلی تشکیل دولت تراز) فاصله زیادی وجود دارد.
بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان نقشه و مسیر راهبردی چله دوم انقلاب، ما را به دستیابی و بهره‌گیری از مدیران تراز انقلاب اسلامی و حرکت شتابنده به سوی تمدن بزرگ و نوین اسلامی فرا می‌خواند. بدیهی است که مدیران تراز انقلاب در بستر فرهنگ مهدوی رشد می‌کنند و بسیج بهترین نشانگاه فرهنگ مهدوی است. انسان‌های تراز انقلاب در جامعه‌ای با فرهنگ مهدوی رشد یافته و تربیت می‌شوند و مدیران تراز انقلاب در جامعه مهدوی و از بین انسان‌های تراز تربیت می‌شوند و فرهنگ بسیج به دلیل سنخیت بی نظیری که با جامعه مهدوی دارد بستر مناسب برای تربیت انسان‌های تراز انقلاب است. به همان سان که گفته می‌شود راه قدس از کربلا می‌گذرد، راه دستیابی به مدیر تراز انقلاب اسلامی نیز از طنین انداز شدن تفکر بسیجی و فرهنگ ناب بسیجی می‌گذرد. فرهنگ و تفکر بسیجی نظام و انقلاب را بیمه کرده است. حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه در این باره می‌فرمایند: «اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید» (صحیفه امام ج ۲۱ ص ۱۹۵).
فرهنگ بسیجی فرهنگ عشق به همه خوبی‌ها، خدمت عاشقانه و بی منت به بندگان خدا و اوج قله ایثار است که در شعار «تن‌ها ره سعادت، ایمان جهاد شهادت» متجلی است. انسان‌های تراز جامعه مهدوی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه بسیج و تربیت شدگان فرهنگ و تفکر بسیجی هستند و شهید سلیمانی در اوج قله فرهنگ بسیجی قرار دارد که خود را فقط سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرباز ولایت می‌داند (ر. ک: انسان تراز انقلاب در مکتب شهید سلیمانی، روزنامه جوان ۱۰ دی ماه ۱٤۰۰). فرهنگ بسیجی و تفکر بسیجی، بن مایه اصلی تفکر انقلابی و نقطه مقابل تفکر غیر انقلابی در نظام است. بسیج بستر کشف و شناسایی استعداد‌ها و محل رشد و پرورش آن‌ها است. بسیج ولایت پذیر و دارای سبک زندگی منتظرانه است. بسیج محل رشد و اعتلای مهدی باوری است. بسیج دانشگاه تربیت انسان‌های مؤمن و آراسته به چهار ویژگی ممتاز عقیده محوری، تکلیف محوری، دین محوری و عزت محوری است. بسیج تمرین انسان کامل در تمدن نوین اسلامی و در یک کلمه بسیج ماهیت و هویت انقلاب اسلامی و تصویری روشن از یاران حضرت، ولی عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف است. آنچه خوبان عالم در پی آن هستند بسیج و بسیجی همه را یکجا دارد.
بسیج کارخانه انسان‌سازی است، مکتب مجاهدان و عاشقان طریق ایثار و شهادت است. بسیج یک فرهنگ است، یک تفکر است. فرهنگ و تفکر بسیجی پشتوانه اصلی و منبع معنوی قدرت جمهوری اسلامی ایران است که با تکیه به آن ضمن حفظ و ارتقای امنیت، به تولید انسان تراز پرداخته و با حضور بسیجیان در هر زمان و در هر مکان و در هر موضوعی بر مشکلات و معضلات غلبه یافته و نقاط ضعف را به قوت و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل ساخته است و به حق باید گفت یکی از مهم‌ترین علل همه خطا‌های محاسباتی دشمنان جمهوری اسلامی ایران، جهل آنان نسبت به فرهنگ و تفکر بسیجی است. بسیج تنها مجموعه فراگیری است که از همه اقشار مختلف از زن و مرد و پیر و جوان، با گرایش‌ها و سلایق مختلف در آن گرد آمده و این تنوع و تکثر در عین وحدت در ذیل عنوان بسیج، رمز همگرایی و انسجام ملی و وحدت اسلامی است.
این عنصر مهم در بسیج مورد توجه و دقت نظر و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است و معظم له در عبارات دقیقی با تأکید بر این ویژگی بسیج می‌فرمایند: «بسیج مرز سنی نمی‌شناسد، جوان‌های کم سال تا پیران کهنسال در آن شرکت دارند. بسیج مرز جنسی نمی‌شناسد، زن و مرد در آن حضور دارند. بسیج مرز صنفی و مرز جغرافیایی و قومی نمی‌شناسد، همه اقوام ایرانی، همه اصناف گوناگون ملی در سطوح مختلف فکری از انسان‌های نخبه برجسته ممتاز در میان اهل علم و دانشجویان تا جوان‌های فعال و پرشور صحنه‌های دیگر، همه در بسیج جمع‌اند. بسیج نماد حضور ملی و مقاومت ملی و آگاهی یک ملت است، آن هم آگاهی همراه با تحرک، همراه با معنویت و همراه با اخلاص. بسیج، حقیقت است، اما شبیه افسانه هاست» (۲شهریور ماه ۱۳۸۴).
اگر امروز دشمنان کینه توز اسلام و ایران، در این جنگ ترکیبی جهانی بیش از هر نقطه‌ای از کشور، ولایت فقیه، سپاه و بسیج را آماج حملات وحشیانه و ناجوانمردانه خود می‌کنند به آن دلیل است که تمامی توطئه و فتنه‌های دنباله دشمن در داخل توسط فرهنگ متعالی بسیج و بصیرت بسیجی خنثی شده و بر بستر فشارها، تهدید‌ها و تحریم‌های ظالمانه دشمن نردبامی از فرصت‌ها را خلق کرده و بر سرعت قطار انقلاب به سمت قله‌های معرفت و پیشرفت ساخته‌اند. این یک حقیقت انکار‌ناپذیر است که اگر طالب تشکیل دولت تراز انقلاب هستیم، اگر طالب پیشرفت و تعالی ملت و نظام هستیم، اگر طالب خنثی شدن تحریم‌ها و فشار‌های دشمن هستیم و اگر طالب دفع و رفع مفاسد سیاسی، اقتصادی و جبران سوءمدیریت ها، ناکارآمدی‌ها و رفع فقر، تبعیض، تورم و... هستیم تنها یک نسخه حیات بخش و تضمین شده دارد و آن احیا و ارتقای تفکر و فرهنگ بسیجی و مهندسی تولید انسان تراز در مکتب بسیج است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار