کد خبر: 1117355
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
دور جدید حملات موشکی و پهپادی به مقر‌های تروریست‌ها در اقلیم شمال عراق آغاز شد
جمهوری اسلامی ایران اراده کرده است که تا خلع سلاح کامل گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق و اخراج آن‌ها از این منطقه به اقدامات ضدتروریستی خود ادامه دهد. این را می‌توان از عملیات‌های موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه از مهرماه تاکنون مشاهده کرد. 
جمهوری اسلامی ایران اراده کرده است که تا خلع سلاح کامل گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق و اخراج آن‌ها از این منطقه به اقدامات ضدتروریستی خود ادامه دهد. این را می‌توان از عملیات‌های موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه از مهرماه تاکنون مشاهده کرد. 
چنانکه سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، ۲۴ مهرماه و پس از نخستین عملیات موشکی و توپخانه‌ای علیه مواضع گروهک‌های تروریستی گفته بود «عراقی‌ها بار‌ها به ما قول دادند که جلوی اقدامات گروهک‌های تروریستی را بگیرند، اما عمل نکردند؛ بنابراین تصمیم بر این شد با این‌ها مقابله کنیم و این براساس منشور ملل متحد و دفاع از خود است. به مقامات اقلیم گفتیم دو راه وجود دارد، یا این‌ها باید تبدیل به یک گروه غیرنظامی شده و خلع سلاح شوند، یا اینکه اقلیم کردستان باید گروهک‌های ترویستی را از این منطقه اخراج کند. اینکه ۳ هزار نفر نیروی مسلح پشت دیوار مرز ایران مرکز ساخت بمب داشته باشند، به هیچ عنوان برای ما قابل تحمل نیست و با آن‌ها مقابله می‌کنیم. از این رو این عملیات ادامه خواهد داشت، هر قدر هم که طول بکشد ما این عملیات و بزرگ‌تر از این را ادامه می‌دهیم.»
آنچنان که روز گذشته و برای سومین بار، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه از آغاز دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام به مقر‌های باقیمانده تروریست‌های تجزیه‌طلب ضد ایرانی در مناطقی از اقلیم شمال عراق خبر داد. 
به گزارش سپاه نیوز، در اطلاعیه روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: در ادامه انهدام مقر‌ها و مراکز توطئه، استقرار، آموزش و سازماندهی گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق، برخی از مقر‌های باقی مانده مزدوران استکبار جهانی از ساعات اولیه بامداد دو‌شنبه هدف دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند. طی این حملات که در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق از جمله جژنیکان، زرگوئیز و کوی سنجق انجام گرفت، ضمن انهدام اهداف مورد نظر، ضربات و خسارت‌های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد. 
 تروریست‌ها را تخلیه نکنید می‌زنیم
سومین عملیات موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه گروهک‌های تروریستی لانه کرده در اقلیم شمال عراق در حالی انجام شد که پیشتر سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه ۲۳ آبان ماه و در جریان دومین عملیات موشکی و پهپادی به مواضع گروهک‌های تروریستی به مسئولان اقلیم شمال عراق هشدار داده بود «مکان‌های تجمع تروریست‌ها را تخلیه نکنید می‌زنیم».
فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما درباره امنیت خودمان با هیچ کسی تعارف نداریم، اضافه کرده بود: «چندین مکان است که من از آن‌ها اسم می‌برم که بدانند ما نسبت به همه آن‌ها اشراف داریم و قبلاً هم به مسئولان اقلیم شمال عراق و دولت مرکزی عراق اسامی آن‌ها را اعلام کرده‌ایم. منطقه‌ای به نام بکر جو در منطقه سلیمانیه یکی از مناطقی است که پس از اینکه ما مقر‌های آن‌ها را منهدم کردیم در این منطقه مستقر شدند. اینجا منطقه‌ای است که جمعیت عادی هم در آن حضور دارند. مردم بکر جو باید این تروریست‌ها را طرد کنند تا امنیتشان برقرار شود.»
پاکپور اضافه کرد: توپوزآباد دیگر منطقه‌ای است که یک روستا است که تروریست‌ها در کنار این روستا اردوگاهی ایجاد کردند و در آنجا مستقر هستند که حتماً این‌ها را در عملیات‌های بعدی مورد هدف قرار خواهیم داد. خود کوی سنجق، هم شهر کوی سنجق و هم روستا‌های اطراف آن و قلعه‌ای که تروریست‌ها دارند، برخی نقاط مانند آزادی و امیریه هستند که در آنجا مستقر شدند که مراکز جمعیتی هستند. 
سردار پاکپور ضمن برشماری سایر نقاط استقرار تروریست‌ها گفت: زرگوییز، گرد چال، جژنه‌کال و پاکشهر جزو مناطقی است که هم روستا هستند و هم جزو مناطق شهری و شهرکی. تروریست‌ها در کنار این روستا‌ها و شهرک‌ها مستقر هستند و ما حتما در عملیات‌های بعدی آن‌ها را مورد هدف قرار می‌دهیم. ما از مردم این روستا‌ها و شهر‌ها می‌خواهیم که یا تروریست‌ها را طرد کنند یا اطراف مقر‌های آن‌ها حضور نداشته باشند تا دچار آسیب نشوند. فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما بنا نداریم حتی خانواده‌های تروریست‌ها دچار آسیب نشوند، تأکید کرد: همین‌ها هم باید به شکلی باشد که مقر‌های آن‌ها در خانه‌های سازمانی آن‌ها نباشد. اکنون در برخی مناطق شاهد هستیم که تیم‌های ترور این گروهک‌ها در خانه‌های سازمانی مستقر هستند و ما به طور دقیق از جزئیات آن‌ها مطلع هستیم، اما به لحاظ ملاحظه‌ای که درباره افراد بی‌گناه و خانواده‌ها داریم از منهدم کردن آن‌ها پرهیز داریم. اما بعداً نمی‌دانیم که این‌ها اطرافشان خانواده هست یا نیست و حتماً مورد هدف قرار خواهیم داد. 
هفته گذشته نیز نیروی زمینی سپاه دومین عملیات گسترده موشکی و پهپادی خود را علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب اقلیم شمال عراق انجام داد. در این حملات که به صورت پهپادی و موشکی صورت گرفت، مقر‌های احزاب تروریستی در اقلیم شمال عراق هدف قرار گرفت که به گفته فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه در این عملیات مقر جدید گروهک‌های تروریستی در شمال اقلیم عراق هم در مرز و هم در عمق ۸۰ کیلومتری خاک این کشور هدف قرار گرفت. در دور اول عملیات گسترده موشکی سپاه علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب مستقر در شمال عراق که اوایل مهرماه انجام شد، نیروی زمینی سپاه مواضع این گروهک‌ها را هدف قرار داد. 
به گفته سردار اصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا، در اغتشاشات اخیر بیش از ۱۰۰ نفر از عناصر گروه‌های ضدانقلاب، دموکرات و کومله در غرب کشور دستگیر شدند ضمن آنکه در دو ماه گذشته تروریست‌ها قاچاق سلاح از مرز‌های غربی به داخل خاک کشورمان را تشدید کرده‌اند به طوری محموله‌هایی از سلاح‌های جنگی مثل کلاش، کلت و حتی نارنجک و وینچستر کشف شده است.
 تقویت نیرو‌های قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه
روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه هم در اطلاعیه‌ای از تقویت نیرو‌های این قرارگاه برای مقابله با تحرکات اشرار و گروهک‌های تروریستی و صیانت از امنیت مردم در منطقه مأموریتی قرارگاه در شمال غرب کشور خبر داد. 
در این اطلاعیه که به دنبال برخی تحرکات گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در منطقه شمال غرب کشور صادر شده، آمده است: به دنبال تحرکات اشرار و گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی در شمال غرب کشور و ایجاد شرارت و ناامنی در برخی مناطق، قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه با تقویت نیرو‌های خودی در محدوده جغرافیای مأموریتی و بهره‌گیری از همکاری مردم غیور بومی به مقابله قاطعانه با عوامل ناامنی در منطقه می‌پردازد. 
ضمن تأکید بر اینکه امنیت منطقه و مردم شریف و غیور استان‌های مرزی شمالِغرب را خط قرمز خود می‌دانیم، به اشرار مسلح و تروریست‌های مزدور استکبار جهانی قاطعانه هشدار می‌دهیم در صورت ادامه شرارت و ایجاد ناامنی و مزاحمت برای مردم، رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا و سایر نیرو‌های حافظ امنیت و نظم برخورد قاطع با آنان را در دستور کار قرار خواهند داد. 
دشمنان ملت ایران بار‌ها تجربه کرده‌اند رزمندگان شجاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشادوش مردم غیور این منطقه، که همواره حامی و پشتیبان ایران امن، قوی، مقتدر، مستقل، متحد و یکپارچه بوده اند، توطئه‌های گروهک‌های مزدور استکبار جهانی را خنثی و از امنیت و آرامش پایدار صیانت کرده اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار