کد خبر: 1117317
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
لهستان – مکزیک حمله عقاب‌ها به قلعه آزتک‌ها
دو ستاره گروه C احتمالاً آخرین حضورشان در جام‌جهانی را تجربه می‌کنند و قهرمانی در این رویداد پایان خوشی برایشان رقم خواهد زد.
شیوا نوروزی
دو ستاره گروه C احتمالاً آخرین حضورشان در جام‌جهانی را تجربه می‌کنند و قهرمانی در این رویداد پایان خوشی برایشان رقم خواهد زد. آرژانتین با مسی به کمتر از تصاحب جام راضی نخواهد شد و لهستان نیز امیدوار به لوانودفسکی هرچند جایی در بین مدعیان ندارد، اما می‌خواهد درخشان باشد. در شروع بازی‌های گروه سوم آرژانتین با عربستان (۱۳:۳۰) و مکزیک با لهستان (۱۹:۳۰) سه‌شنبه (امروز) روبه‌رو می‌شوند. از هم اکنون می‌توان پیش‌بینی کرد سعودی‌ها در بین سه تیم دیگر عملاً شانسی برای صعود ندارند و راه‌راه‌پوشان امریکای جنوبی نیز برای صدرنشینی نقشه کشیده‌اند. 
 
قهرمان دو دوره جام‌جهانی ۳۶ سال است در تکرار این موفقیت ناکام بوده. آرژانتین تمام قدرتش را به کار گرفت تا سال گذشته طلسم ناکامی ۲۸ ساله در کوپا‌آمه‌ریکا را بشکند و با شکست برزیل قهرمان جام‌ملت‌های امریکای جنوبی شود. وقت آن رسیده که هواداران آلبی‌سلسته این‌بار خوشحالی بزرگ‌تری را تجربه کنند. لیونل مسی همه تیم کشورش است. البته در لیست نهایی آرژانتین ستاره‌های دیگری نیز به چشم می‌خورند، اما هیچ کدام به پای کاپیتان نمی‌رسند. مهاجم ۳۵ ساله پاری‌سن‌ژرمن در این فصل ۱۲ گل برای تیمش در لوشامپیونه و اروپا زده و در اوج آمادگی قرار دارد. در ویترین افتخارات مسی فقط قهرمانی جام‌جهانی کم است و قطر می‌تواند او را پس از سال‌ها به آرزویش برساند. آرژانتین در جام ۲۰۱۸ در یک‌هشتم نهایی به فرانسه باخت و حذف شد. در حالی که در جام ۲۰۱۴ عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرده بود. آلبی‌سلسته در آخرین بازی تدارکاتی خود امارات را با ۵ گل درهم کوبیده است. 
این هیجدهمین حضور آرژانتین در این رقابت‌هاست. شاگردان لیونل اسکالونی بدون شکست سهمیه حضور در جام‌جهانی را گرفتند و رکورد ۳۵ بازی بدون باخت را در اختیار دارند. با اینکه سرمربی و کاپیتان تأکید کرده‌اند برای رسیدن به عنوان قهرمانی تحت فشار نیستند، اما واقعیت این است که همه آلبی‌سلسته را یکی از مدعیان می‌دانند. این تیم در آستانه شروع بازی‌ها گونزالس و کوریا را به دلیل مصدومیت از دست داد. به غیر از مسی، مارتینز، اوتامندی، گومز، فرناندز و دی‌ماریا بازیکنان سرشناس آرژانتین هستند. 
عربستان قطعاً نمی‌تواند حریف سختی برای یاران مسی باشد. این تیم برای ششمین بار سهمیه حضور در جام‌جهانی را کسب کرده و برای موفقیت در قطر اردو‌های فشرده‌ایی را داشت. آن‌ها در شش بازی تدارکاتی که برگزار کردند (مقابل اکوادور، امریکا، آلبانی، هندوراس، ایسنلد و کرواسی) فقط به کروات‌ها باختند. هروه رنار سرمربی سعودی‌ها به شاگردانش امیدوار است و معتقد است این‌بار عربستان می‌تواند شگفتی‌سازی کند. 
 
لواندوفسکی همه لهستان است. مگر می‌شود اسم عقاب‌ها بیاید و کسی از لوا حرف نزند. تیم ملی لهستان برای بار نهم است که پا به جام‌جهانی گذاشته و می‌جنگند تا طلسم‌شان بشکند. این تیم آخرین بار در سال ۱۹۸۶ توانست از گروهش بالا بیاید و تا یک هشتم‌نهایی پیش رفت. اما از آن به بعد دیگر طعم صعود را نچشیدند. عقاب‌ها امسال با اسکورت هواپیما‌های جنگنده به محل برگزاری مسابقات آمدند و یکی از اتفاقات حاشیه‌ایی قطر ۲۰۲۲ لقب گرفتند. بار گلزنی لهستان روی دوش مهاجم ۳۴ ساله است. لواندوفسکی اخیراً کفش طلای ۲۰۲۲ را تصاحب کرده است. این بازیکن در دومین جام‌جهانی عمرش فقط به جام قهرمانی می‌اندیشد. منتها رسیدن به این هدف سخت‌تر از حد تصور است. چسلاو میشنوویچ سرمربی این تیم نگاه ویژه‌ایی به لواندوفسکی دارد. 
مکزیکی‌ها به جنگندگی معروف‌اند. تیم‌ملی این کشور یکی از با تجربه‌ترین تیم‌های حاضر در قطر هستند. آزتک‌ها در ۱۶ دوره حضور قبلی‌شان نتایج درخشانی کسب نکرده‌اند و بهترین عملکردشان در جام ۱۹۸۶ رقم خورد و مکزیک به یک چهارم نهایی صعود کرد. در لیست این تیم ستاره درخشانی حضور ندارد و اغلب بازیکنان انتخاب شده در تیم‌های درجه دو اروپا یا تیم‌های ناشناخته بازی می‌کنند. به نظر می‌رسد مکزیک در مواجه با لهستان و همچنین برای زنده نگه‌داشتن امیدهایش برای صعود کار سختی پیش‌رو داشته باشد. این تیم در دیدار دوستانه قبل از شروع مسابقات ۲ بر ۱ مغلوب سوئد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار