کد خبر: 1117260
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
دو حزب "صهیونیسم دینی" و "عوتسما یهودیت" از احزاب راست تندرو در پارلمان رژیم صهیونیستی بر شروط خود برای "بنیامین نتانیاهو" جهت همراهی با او در تشکیل کابینه این رژیم تاکید کردند.
بزالل اسموتریچ رهبر حزب صهیونیسم دینی اعلام کرد که حاضر است از درخواست خود برای به عهده گرفتن پست وزارت جنگ کوتاه بیاید به شرطی که با حفظ سمت به عنوان وزیر امور دارایی، بتواند درباره مسائل کرانه باختری تصمیم گیری کند.

این در حالی است که حزب «عوتسما یهودیت» به رهبری ایتامار بن گویر اعلام کرد که حزب لیکود به توافقات قبلی خود درباره دادن پست وزارت توسعه النقب و الجلیل پایبند نبوده است.

بن گویر که خواستار به عهده گرفتن پست وزارت امنیت داخله است، به خاطر داشتن ۶ کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی، گرفتن پست وزارت توسعه النقب و الجلیل را حق خود می داند.

یک مقام حزب «عوتسما یهودیت»، توسعه النقب و الجلیل را از وعده های انتخاباتی این حزب عنوان کرد که نباید در قبال آن کوتاه آمد.

در حالی که مذاکرات بین نتانیاهو و اسموتریچ متحد راستگرای او بر سر وزارتخانه‌ ها به اوج خود رسیده است، انتظار می‌رود که طرف‌ها قبل از پایان ضرب الاجل ۱۱ دسامبر برای تشکیل کابینه به توافق برسند. این ائتلاف از حزب دست راستی لیکود به رهبری نتانیاهو، دو حزب افراطی ارتدوکس و ائتلاف راست افراطی صهیونیسم مذهبی، جنگ طلب ترین کابینه در تاریخ ۷۴ ساله رژیم جعلی اسرائیل خواهد بود.

اخراج اعراب ساکن سرزمین های اشغالی به ویژه ساکنان شرق بیت المقدس، اجازه شلیک به معترضان با سلاح گرم و اجازه عبادت صهیونیست‌ها در تپه معبد ادعایی از جمله درخواست‌های اکثریت کنست جدید رژیم صهیونیستی است.

کاهش اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی نیز از دیگر برنامه های اکثریت حاکم بر کنست جدید است و حزب صهیونیسم مذهبی خواستار لغو دادگاه فساد نتانیاهو شده است. «ایتامار بن گویر» رهبر حزب افراطی «اوتسما یهودیت» نیز خواستار تصویب قانونی برای مصونیت نخست وزیران از تعقیب قضایی شده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار