کد خبر: 1117231
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
«پل رایان» (Paul Ryan) عضو ارشد حزب جمهوریخواه و رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، با اشاره به نامزدی دونالد ترامپ برای حضور در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، گفت که وی باعث شکست حزب جمهوریخواه در کارزار انتخاباتی و به قهقرا بردن این حزب خواهد شد.
شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز » (ABC News) آمریکا نوشت: تنها چند روز پس از آن که دونالد ترامپ برای سومین بار برای ورود به کاخ سفید اعلام آمادگی کرد، پل رایان، این اقدام از سوی کسی دو استیضاح به عنوان رئیس جمهور را در کارنامه سیاسی خود دارد، تقبیح کرد و خود را فردی ضد ترامپ نامید.

پل رایان که پیش از نانسی پلوسی عهده دار ریاست مجلس نمایندگان آمریکا بود و دو سال از دوره ریاست وی در این مجلس با ریاست جمهوری دونالد ترامپ همراه شد، در مصاحبه با این شبکه خبری آمریکایی گفت که وی به دست آوردهایی که در دوران ریاست بر مجلس نمایندگان آمریکا داشته و در دوران ترامپ بوده، افتخار می کند.

جمهوریخواهان با ترامپ بازنده‌اند

رایان در ادامه این مصاحبه با تاکید بر اینکه مخالف حضور دوباره ترامپ در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، افزود: ما در حزب جمهوری خواه خواهان پیروزی در انتخابات هستیم درحالی که با حضور ترامپ، بازنده‌ می شویم، این موضوع کاملا برای ما در انتخابات میان دوره ای ۲۰۱۸، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و حالا در انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۰ و نامزدهایی که وی از آنها حمایت کرد و شکست خوردند، واضح و روشن است.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ، ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱ در میان جمعی از هواداران خود اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور نامزد می‌شود.

رئیس جمهوری سابق آمریکا درحالی دوباره برای ورود به کاخ سفید اعلام آمادگی کرده است که به خاطر ایفای نقش اصلی و حمایت کننده از اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲، حمله به ساختمان کنگره و همچنین مخفی کردن اسناد محرمانه ریاست جمهوری در اقامتگاه شخصی خود، از سوی دستگاه قضایی متهم شناخته شده و در انتظار صدور رای دادگاه است. به همین دلیل بخش زیادی از هم حزبی های او در جبهه جمهوری خواهان برای حمایت از نامزدی وی دچار تردیدهای جدی هستند. شکست نامزدهای مورد حمایت ترامپ در انتخابات میان دوره ای آمریکا نشانه های روشنی از شرایط رو به افول این شخصیت جنجالی در صحنه سیاسی آمریکا است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار