کد خبر: 1117230
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
وزیر دفاع آلمان:
وزیر دفاع آلمان با اشاره به حادثه اخیر و اصابت موشک به خاک لهستان، گفت که این اتفاق وجود «خلائی جدی» در پدافند هوایی اروپا را برجسته کرد.
کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان می‌گوید که حادثه اخیر موشکی در خاک لهستان، از آسیب‌پذیری جدی پدافند هوایی اروپا حکایت دارد.

لامبرشت با اشاره به این خلأ گفت: برای حفاظت از حریم هوایی لهستان، پیشنهاد داده‌ایم تا با جنگنده‌های «یوروفایتر» و سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» از آنها حمایت کنیم.

اصابت یک موشک به شرق لهستان در ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان)، به کشته شدن دو نفر منجر شد. این موشک در حومه روستای «پِشوودوف» واقع در ۶ کیلومتری غرب مرز اوکراین فرود آمد.

رسانه‌های غربی بلافاصله روسیه را عامل این حادثه اعلام و گمانه‌زنی درباره احتمال وقوع درگیری نظامی تمام‌عیار بین مسکو و ناتو را آغاز کردند. با این حال، مقامات لهستان با رد این ادعا، اعلام کردند که احتمال بالایی وجود دارد که این موشک از پدافند موشکی اوکراین شلیک شده باشد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز با تایید این موضوع، مدعی شد که هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه حمله‌ عامدانه باعث وقوع این حادثه باشد، وجود ندارد.

وزارت دفاع روسیه نیز تاکید کرد که ارتش این کشور در روز حادثه، هیچ حمله‌ای به اهدافی در مجاورت مرز اوکراین و لهستان تدارک ندیده است. همچنین بنا به تایید روسیه، تصاویر لاشه موشک به وضوح نشان می‌دهد که این موشک ساخت مسکو نیست.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار