کد خبر: 1117217
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر در خانه

رپورتاژ آگهی/ امروزه بسیاری از افراد به دلیل معایبی که مصرف شیرینی جات و شکر ها برایشان دارد دسرهایی همچون کیک و شیرینی را از وعده روزانه خود حذف کردند.اما با داشتن دستور پخت اصولی میتوانید کیک رژیمی را تهیه کرده و دیگر نگران مضرات شیرینی جات ها نباید.چرا که کیک های رژیمی به هیچ عنوان شکر ندارد و شما میتوانید با خیال راحت بدون ضرر میل کنید.در ادامه به دستور پخت این کیک ها میپردازیم.

مواد لازم جهت پخت کیک رژیمی بدون شکر

تخم مرغ 2 عدد

آرد یک پیمانه به علاوه یک قاشق غذاخوری

پودر دارچین یک قاشق مرباخوری

گردوی خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

شیره خرما نصف پیمانه

خرما ۶ عدد

شیر یک چهارم پیمانه

روغن مایع یک چهارم پیمانه

بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری

وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر در خانه

دستور پخت کیک رژیمی

در ابتدا شما میتوانید برای تهیه مواد اولیه . همینطور ابزار مورد نیاز برای پخت کیک به فروشگاه های لوازم قنادی مراجعه کرده و مواد و ابزار مورد نیاز خود را تهیه کنید.در طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر ابتدا باید فر را روشن کنید تا در پایان کار گرم شده باشد. دمای فر نیز باید با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد باشد. سپس دو عدد تخم مرغ را در کاسه ای به همراه وانیل بریزید. آن را به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی هم بزنید. بعد از اینکه به خوبی هم زدید به ترتیب شیره خرما، روغن مایع و شیر را داخل همان کاسه بریزید. سپس مواد درون کاسه را به مدت ۳۰ ثانیه با همزن هم بزنید. دقت داشته باشید که وسط کار یک بار کاسه را دورگیری کنید تا تمام مواد با هم مخلوط شود.

در ادامه طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر هسته و پوسته ۶ خرما را جدا کنید و درون کاسه بریزید. سپس به مدت ۱۰ ثانیه با همزن تمام مواد را دوباره با هم مخلوط کنید. اکنون آرد، پودر دارچین و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. سپس به اندازه ۳ بار الک کنید تا سبک شوند.

در این مرحله از طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر مواد الک شده را در دو الی سه مرحله به کاسه اضافه نمایید. در اینجا برای هم زدن حتماً باید از لیسک استفاده کنید. از یک سمت تمام مواد را به صورت دورانی با هم ترکیب نمایید تا کیک به بافت یکدست برسد. در مرحله سوم گردو های خرد شده را به همراه راه آرد باقی مانده به مواد اضافه کنید و به آرامی با لیسک هم زنید تا تمام مواد با یکدیگر ترکیب شوند. سپس قالب را در طبقه میانی فر به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید. بعد از گذشت این زمان کیک را از درون فر بیرون آورید. اکنون کیک شما آماده است.

نکات طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر:

دقت داشته باشید که حتما آرد، پودردارچین و بکینگ پودر را الک کنید. زیرا این کار باعث می ‌شود تا کیک بافت نرم تری داشته باشد.

حتماً گردو های خرد شده را در مرحله آخر با آرد به مواد اضافه کنید؛ تا گردوها در ته قالب ته نشین نشوند.

قبل از اینکه قالب کیک را از درون فر خارج کنید بهتر است یک سیخ چوبی یا خلال دندان را در مرکز کیک فرو ببرید. اگر مایه کیک به خلال چوبی نچسبید کیک تان پخته شده است.

طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر در خانه

فواید استفاده از کیک رژیمی

همانطور که طرز تهیه کیک رژیمی را مطالعه کردید متوجه شدید که این کیک فاقد شکر است. شکر برای افراد زیادی مخصوصاً دیابتی ها بسیار خطرناک است. شکر دارای هیچ گونه مواد مغذی در رژیم غذایی نمی باشد. پس می‌توان گفت که مهم ترین فایده استفاده از کیک رژیمی، نبود شکر است. مصرف شکر می تواند موجب چاقی و افزایش وزن شما شود. مصرف زیاد از حد شکر سبب جوش و آکنه در صورت می شود. علاوه بر این دندان ها را نیز می پوساند. از همه مهمتر شکر برای افراد دیابتی بسیار مضر است. دیابتی ها از اولین افرادی هستند که باید از مصرف این ماده شیرین پرهیز کنند.

کیک های رژیمی دارای انواع گوناگونی می باشند. در اکثر آن ها علاوه بر نبود شکر از روغن مایع نیز استفاده نمی شود. از آن‌ها به جای روغن های معمولی از کره و روغن های گیاهی چون روغن نارگیل استفاده می شود. اما برخی از آن ها فاقد هرگونه روغن می باشند.

برای اینکه کیکی کاملا رژیمی داشته باشید می توانید دیگر از آرد های گندم استفاده نکنید و آرد بادام، آرد کینوا، آرد جو، سویق سنجد و ... را جایگزین آرد گندم کنید. فواید استفاده از این آرد ها در کیک علاوه بر سالم تر بودن، داشتن کالری کمتر نیز می باشد. در ادامه به بررسی طرز تهیه یک کیک رژیمی دیگر می پردازیم.

جمع بندی

قبل از درست کردن هر کیکی شما ابتدا نیاز به ابزار های مورد نیاز برای پخت آن کیک دارید به این صورت میباشد که با داشتن ابزار های قنادی از جمله قالب کیک ،فرچه،لیسک،همزن و ... به کار شما سرعت داده میشود و میتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن کیکی بی نقص و خوشمزه را آماده کنید.فروشگاه قناد برتر ارائه دهنده انواع ابزار های قنادی با کیفیت با قیمتی مناسب میباشد.همچنین شما میتوانید برای خرید لوازم تولد نیز به سایت این فروشگاه مراجعه کرده و لوازم مورد نظر خود را به صورت عمده و تک تهیه نمایید.برای اطلاعات بیشتر با شماره 56539942-021 تماس حاصل فرمایید.

این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار