کد خبر: 1117110
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
قوه قضائیه ۱۲ چهره سیاسی- ورزشی و فرهنگی را احضار کرد

در کوران حوادث تلخ دو ماه گذشته که خسارات فراوان جانی و مالی برجای گذاشته و بسیاری از شهر‌های کشور به عرصه تاخت و تاز اغتشاشگران و آشوبگران تبدیل شده است، برخی چهره‌های معروف سیاسی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی که به عنوان سلبریتی شناخته می‌شوند و به دلیل پایگاه اجتماعی که نزد افکار عمومی دارند، از نفوذ کلام برخوردارند، در این حوادث امتحان بدی پس دادند.
این سلبریتی‌ها که به دلیل پایگاه اجتماعی در بزنگاه‌های تاریخی انتظار می‌رود نقش تاریخی خود را در فرونشاندن اغتشاشات و آشوب‌ها به درستی ایفا کنند، در حوادث اخیر نه تنها به وظیفه خود درست عمل نکردند که با اتخاذ مواضع تحریک آمیز و غیر مستند، در کنار آشوبگران قرار گرفتند و در فضای مجازی که اکنون تأثیر مستقیمی بر دنیای حقیقی دارد، آتش بیار معرکه شدند.
دستگاه قضایی به دلیل خویشتنداری و مماشات با این چهره‌ها ترجیح داد با آن‌ها برخورد قضایی انجام ندهد، حال آنکه این مطالبه از همان روز‌های نخست اعتراضات که با فاصله اندکی به اغتشاش تبدیل شد، وجود داشت که مسئولان قضایی با تحریک‌کنندگان آشوب‌ها برخورد قاطع داشته باشد. اما هرچه زمان گذشت، این به اصطلاح چهره‌ها نه تنها از مواضع غلط و انحرافی خود عدول نکردند که بر عکس جری‌تر هم شدند.
اکنون که دو ماه از آغاز اغتشاشات گذشته و صف معترضان و اغتشاشگران از هم جدا شده و آنچه اکنون در برخی شهر‌ها وجود دارد، هیچ نسبتی با اعتراض ندارد و اغتشاشگران وارد فاز اقدام مسلحانه شده‌اند، بدیهی است هر اظهار نظری که به تقویت و تحریک این جریان پراکنده ضد ملی و ضداسلامی کمک کند، همسویی با ضد انقلاب تلقی شود.
از این رو دستگاه قضایی پس از دو ماه خویشتنداری، حجت را بر برخی سلبریتی‌های مسئولیت نشناس تمام کرد و با احضار آن‌ها نشان داد که زمان مماشات با آن‌ها به سرآمده است. از این رو بود که طی روز‌های گذشته برخی از چهره‌ها برای توضیح در خصوص انتشار مطالب غیر مستند یا توهین آمیز به دادسرا احضار شده‌اند.
آنگونه که در خبرگزاری میزان، آمده است برخی از چهره‌ها از جمله محمود صادقی، پروانه سلحشوری (نمایندگان اصلاح طلب ادوار مجلس) و یحیی گل‎محمدی (مربی فوتبال) برای توضیح در خصوص انتشار مطالب غیر مستند یا توهین آمیز به دادسرا احضار شده‌اند. این گزارش اضافه کرده: در پی برخی اظهار نظر‌های بدون استناد در مورد وقایع اخیر، همچنین انتشار مطالب تحریک آمیز در حمایت از اغتشاشات خیابانی از سوی برخی چهره‌های سیاسی و همچنین تعدادی از سلبریتی‌ها، این افراد دیروز برای پاسخگویی به مقام قضایی به دادستانی تهران احضار شدند.
خبرگزاری قوه قضائیه تصریح کرده: در روز‌های گذشته از تعدادی افراد، در مورد صحت ادعا‌های تحریک آمیز مطرح شده در مورد اغتشاشات، مستندات و ادله خواسته شده که با گذشت چند روز، تاکنون هیچ مستند و دلیلی ارائه نشده است و در نتیجه این افراد برای توضیح در خصوص مطالبی که منتشر کرده‌اند به دادسرا احضار شده‌اند. در همین رابطه همچنین طی یک هفته گذشته پنج نفر از چهره‌های سینمایی برای پاسخگویی در مورد انتشار مطالب غیرمستند و تحریک آمیز به دادسرا احضار شدند. اسامی این افراد به این قرار است: الناز شاکردوست، میترا حجار، باران کوثری، سیما تیرانداز و هنگامه قاضیانی. سه فرد دیگر نیز باید درطی روز‌های آتی به مقام قضایی در مورد مطالب غیر واقعی مطرح شده پاسخگو باشند.
این گزارش حاکی است؛ حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین نیز که اتهاماتی را به فوتبالیست‌ها وارد کرده بود، برای پاسخگویی به مقام قضایی به دادستانی احضار شده است.
منع تعدادی از سلبریتی‌ها از دریافت خدمات اجتماعی
دیروز هم یک منبع آگاه در گفتگو با ایرنا اعلام کرد، تعدادی از سلبریتی‌ها و هنرمندان به دلیل حمایت از آشوبگری و اقدامات غیرقانونی در کشور از دریافت خدمات اجتماعی منع شدند.
این منبع آگاه با اشاره به حمایت برخی از سلبریتی‌ها و هنرمندان از آشوبگری‌ها و اقدامات ساختارشکنانه و رفتار‌های غیرقانونی اخیر در کشور، گفت: با حکم قضایی تعدادی از این افراد طی روز‌های گذشته از دریافت خدمات اجتماعی منع شده‌اند. فعالیت‌های تعدادی دیگر از این افراد نیز در حال بررسی است و برای آن‌ها نیز طی روز‌های آینده با حکم قضایی محدودیت‌هایی در زمینه دریافت خدمات اجتماعی اعمال خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار