کد خبر: 1117106
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
دنیا حیدری

رویارویی ایران با انگلیس در جام جهانی قطر را می‌توان با انبوهی از کلمات توصیف کرد؛ سخت، زیبا، دشوار، هیجان‌انگیز، دیدنی، پراسترس و هزاران کلمه دیگر که به تنهایی دنیایی معنا و توصیف با خود به همراه دارند.
کی‌روش عصر امروز شاگردانش را برای مصاف با انگلیس روانه میدان می‌کند. یکی از بهترین تیم‌های دنیا که اگرچه در کسب عنوان قهرمانی جام جهانی خوش‌شانس نیست، اما همواره یکی از مدعیان است. تیمی منسجم و صاحب‌سبک در فوتبال دنیا که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. با این وجود سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به شاگردانش اطمینان کامل دارد و خوب می‌داند یوز‌های ایران نیز برابر حریف نامدار خود دست و پا بسته نیستند و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. تیمی که مجموعه‌ای از لژیونر‌هایی را تشکیل می‌دهد که در تیم‌های مختلف اروپایی مشغول هستند و عملکردی قابل قبول و درخشان به نمایش گذاشته‌اند، نفراتی، چون مهدی طارمی که ماه‌هاست نگاه‌ها را به خود جلب کرده و توانمندی‌های فوتبال ایران را به رخ می‌کشد.
کی‌روش تجربه بازی‌های بزرگ را دارد. تیم او پیشتر در جام جهانی مقابل اسپانیا و پرتغال هم به میدان رفته بود و خوب می‌داند که در مصاف با مدعیان دنیای فوتبال باید چطور شاگردانش را کوچ و همچنین به لحاظ روحی و روانی آن‌ها را آماده کند، حتی اگر مثل این مرتبه، فرصتی اندک برای آماده‌سازی یارانش در اختیار داشته باشد. به همین دلیل هم هست که یوز‌های ایرانی بی‌تفاوت نسبت به حریفی که پیش‌رو دارند همواره با هدف کسب بهترین نتیجه وارد میدان می‌شوند و با توجه به توانمندی‌هایی که دارند روز سختی را برای تیم مقابل رقم خواهند زد.
اما به‌رغم توانایی‌های غیرقابل انکار ملی‌پوشان فوتبال ایران و هدفی که در قطر از همان بازی نخست دنبال می‌کنند، نباید فراموش کرد تیمی که عصر امروز مقابل یاران کی‌روش صف‌آرایی می‌کند، انگلیس است. تیمی که هیچ شکی در توانمندی‌هایش نیست. نه اینکه تیم ایران حریفی دست و پا بسته مقابل ساوت‌گیت و یارانش باشد، نه. با این وجود باید منطقی بود و انتظار زیادی نداشت. باید دانست که مقابل تیمی مثل انگلیس نمی‌توان انتظار ۹۰ دقیقه حمله بی‌وقفه را داشت. هیچ شکی در این نیست که ایران به‌خصوص در خط حمله مهره‌های قابل اتکایی، چون مهدی طارمی را دارد که در اروپا امتحان خود را پس داده است و تیم‌های بسیاری را زخمی کرده و می‌تواند یکی از این زخم‌ها را بر پیکر سه‌شیر‌ها نیز به یادگار بگذارد، اما نباید انتظار غیرمنطقی داشت و تصور کرد که کی‌روش و یارانش باید نخستین حریف خود در جام جهانی قطر را با حساب پرگل از سد راه بردارند، خصوصاً که علاوه بر غیرقابل انکار بودن قدرت فوتبال انگلیس، دیدار نخست هر تورنمنتی بی‌تردید سخت‌ترین بازی است و این یعنی کار شاگردان کی‌روش به همان اندازه سخت است که کار یاران ساوت‌گیت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار