کد خبر: 1117103
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
ایران- انگلیس ساعت ۱۶:۳۰ ورزشگاه الخلیفه قطر
امروز اگر انگلستان را ببریم، بخشی از آرزو‌های ملت بزرگ ایران را برآورده کرده‌ایم و اگر نتوانیم برنده باشیم، بخشی از دلخوشی‌های آنان را به بازی مقابل تیم‌های بزرگ صاحب فوتبال پاسخ داده‌ایم. ما ملت همیشه پیروزیم، چون باخت در توقف است و ما اهل توقف نیستیم.
حامد قهرمانی

‌امروز اگر انگلستان را ببریم، بخشی از آرزو‌های ملت بزرگ ایران را برآورده کرده‌ایم و اگر نتوانیم برنده باشیم، بخشی از دلخوشی‌های آنان را به بازی مقابل تیم‌های بزرگ صاحب فوتبال پاسخ داده‌ایم. ما ملت همیشه پیروزیم، چون باخت در توقف است و ما اهل توقف نیستیم. «تیم ملی» ایران یک ایران کوچک است. ایران بزرگ هیچ نقصی ندارد، چون ایران است و یک ایران واحد و متحد، عالی‌ترین ستایش‌ها را به همراه خواهد داشت. ایران‌کوچک نیز مانند ایران بزرگ است و در دل ایران بزرگ و سزاوار بهترین ستایش‌ها. سیاست‌های پشت‌پرده انگلیس و امریکا با کار رسانه‌ای در ماه‌های اخیر تلاش زیادی برای تخریب روحیه تیم‌ملی کردند و حتی این تخریب‌ها را تا جلسات خبری رئیس‌فیفا و سرمربی و بازیکنان تیم ایران ادامه دادند. از تلاش برای حذف ایران از جام‌جهانی تا دمیدن در شیپور تعرضات دیگران به تیم‌ملی. بیشتر این تخریب‌ها به خودشان بازگشت و حالا یوز‌های ایرانی متحد و متفقند که به قول خودشان «دل مردم را شاد کنند»، چه با زدن گل به انگلیس، چه با بازی قابل‌قبول و غیرتمندانه.
سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار ۳۰ آبان‌ماه از راه رسید. امروز از ساعت ۱۶:۳۰، تیم ملی فوتبال ایران در یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی‌های تاریخ خود به مصاف تیم ملی انگلستان می‌رود.
این دیدار شاید در نگاه اول صرفاً یک بازی فوتبال ساده، آن هم اولین بازی دو تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد و هیچ تأثیری در روند جام نداشته باشد، اما سیاسی‌کاری‌های رقیب ایران در خارج از میدان فوتبال و حاشیه‌سازی‌های بسیاری که تاکنون برای بازیکنان ایران ایجاد کرده، عملاً باعث شده این بازی از حالت یک بازی فوتبال خارج شود.
رسانه‌های معاند سعودی و لندنی از مدت‌ها قبل برنامه حذف ایران از جام جهانی را داشتند، اما در این نقشه با شکست روبه‌رو شدند. آن‌ها طی روز‌های گذشته با تمام توان و حتی به‌کار‌گیری عناصر خودفروخته داخلی سعی در تخریب روحیه بازیکنان ایران داشتند و حتی اینگونه مطرح کردند که این تیم، تیم ملی ایران نیست، اما هوشیاری بازیکنان تیم ملی و پاسخ‌های قاطع آن‌ها و سرمربی تیم به خبرنگاران اجیر شده رسانه‌های معاند از جمله رسانه ملکه باعث شد باز هم نقشه خود را عوض کنند و این‌بار بازی را هدف بگیرند.
در‌حالی‌که شخص اینفانتینو رئیس فیفا و مسئولان قطری برگزاری جام جهانی با حمایت همه‌جانبه از تیم ملی ایران سعی دارند جلوی هرگونه شیطنت سیاسی علیه ایران را بگیرند، اما انگلیسی‌ها و اروپایی‌ها دست‌بردار نیستند. بعد از آنکه قطر اعلام کرد جلوی نمایش نماد‌های همجنس‌گرایی را می‌گیرد و حتی هواپیمای تیم ملی آلمان را برگرداند، انگلیسی‌های مدعی و مغرور حالا می‌خواهند ژست حقوق بشری به خود بگیرند و بازی با ایران را تحت‌الشعاع قرار دهند. آن‌ها خیلی زود از یاد برده‌اند که اینفانتینو روز شنبه صراحتاً گفت ما اروپایی‌ها باید ۳۰۰۰ سال از مردم دنیا عذرخواهی کنیم، نه اینکه برایشان ادای حقوق بشر را درآوریم.
امروز تیم ملی ایران با پشتوانه دعای یک ملت به مصاف یکی از اصلی‌ترین رقبای خود برای صعود از این مرحله می‌رود. نکته قابل تأمل در این خصوص اینکه مردانی که امروز با پیراهن مقدس ایران به مصاف انگلستان می‌روند «تیم ملی فوتبال ایران هستند» این را باید همه بدانند. هیچ تیم دیگری غیر از این تیم در هیچ کجای دنیا به اسم ایران وجود نداشته و نخواهد داشت و یک ایران سرافراز پشت این تیم ایستاده است. یک تیم با یک سرود و یک پرچم. یک سرود که اتفاقاً برخلاف سرود انگلیسی‌ها نمادی از ملکه و تقدیس او نیست. سرودی که از خون جوانانی می‌گوید که برای پایداری این آب و خاک تقدیم شد و از استقلال و آزادی که برای آن هزینه‌ها دادیم. این تیم ملی ایران است که با دعای خیر ملت ایران به مصاف انگلستان می‌رود. دعای خیر مادرانی که سر سجاده‌ها برای برتری فرزندانشان دست‌ها را به آسمان بلند کرده‌اند. دعای خیر تمام پدران زحمتکشی که افتخار می‌کنند بابت حضور فرزندانشان در تیم ملی ایران.
ایران به بازیکنانش افتخار می‌کند و خوب می‌داند که از هیچ تلاشی برای شادی دل مردم دریغ نمی‌کنند. ایران با ستاره‌هایش می‌تواند شگفتی‌ساز جام جهانی لقب گیرد، اما نباید از یاد ببریم که به‌لحاظ فوتبالی با تیمی روبه‌رو هستیم که ستاره‌های زیادی در ترکیب خود دارد و از همین حالا هم یکی از مدعیان قهرمانی است؛ بنابراین ارائه یک بازی خوب و زیبا، حتی اگر منجر به کسب نتیجه مطلوب هم نشود رضایت مردم را در پی خواهد داشت. درست مانند آنچه در جام‌های جهانی قبل بعد از بازی مقابل آرژانتین، اسپانیا و پرتغال رخ داد. هرچند بر این باوریم انگیزه‌های کارلوس کی‌روش و شاگردانش می‌تواند خالق یک شگفتی باشد، اما این را هم می‌دانیم که نباید با ایجاد توقع بی‌جا کار ملی‌پوشان شایسته کشورمان را سخت کنیم.
بازیکنان بهترین‌ها هستند
سرمربی تیم ملی ایران با تمجید از شاگردانش پیش از رویارویی با انگلستان گفت: «تردیدی نیست که ایران امروز یکی از بهترین تیم‌های قاره آسیاست. در سال‌های اخیر گروهی از بازیکنان نخبه و سطح بالای ایران پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند. آن‌ها تجربه زیادی اندوخته‌اند. بازیکنان نخبه ما در تیم ملی فوتبال ایران از سال ۲۰۱۴ در عضویت این تیم هستند و در همین تیم رشد و پیشرفت کرده‌اند. زمانی که من هدایت تیم ملی فوتبال ایران (در سال ۲۰۱۱ و در مقطع اول مربیگری‌اش) را برعهده گرفتم، تنها یکی از بازیکنان تیم ملی ایران در اروپا بازی می‌کرد، اما حالا ۱۸ یا ۲۰ بازیکن ایران در اروپا بازی می‌کنند. پس می‌توانید تصور کنید که وقتی چنین تیمی فرصت رسیدن به جام جهانی را دارد و سپس در بین بهترین تیم‌های جهان قرار می‌گیرد، لحظه خاصی برای همه است.»
کی‌روش افزود: «به‌طور حتم تقابل با انگلیس بسیار پرفشار خواهد بود، درست مثل تمام بازی‌های اول در مسابقات جام جهانی. مهم نیست که در بازی اول به مصاف چه تیمی می‌روید، چون معمولاً وقتی در یک تورنمنت کوتاه که قرار است سه بازی - در مرحله گروهی‌اش - انجام دهید، رویکرد من این است که ما یک بازی در سه بخش در پیش داریم، این رویکرد استراتژیکی است که ما باید در خود آن را بسازیم. ما باید نیمه اول دیدارمان را مقابل انگلیس انجام بدهیم، نیمه دومش را برابر ولز و نیمه سومش را مقابل امریکا انجام دهیم. در بخش اول ما باید در تقابل با انگلیس رویکرد خاصی داشته باشیم. ما باید خودمان را با توجه به نوع بازی حریفمان و وضعیت موجود وفق دهیم و با آن سازگار کنیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار