کد خبر: 1117032
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
بهترین بازیکن جهان هم مصدوم شد!
دنیا حیدری

کارنامه افتخاراتش می‌توانست در قطر تکمیل شود. او که سال‌ها با شادمانی برای موفقیت رونالدو در کسب توپ طلا دست زده و شادی کرده بود، امسال در عین پختگی به موفقیتی دست یافت که سال‌ها از دور نظاره‌گر آن بود. اما نخستین چیزی که بنزما در مراسم انتخاب برترین بازیکن سال ۲۰۲۲ فوتبال جهان در پاریس بعد از دریافت توپ طلا به زبان آورد، به تورنمنت قطر باز می‌گشت: «اکنون جام جهانی را می‌خواهم». کسب توپ طلا برای او استارتی تازه برای ادامه درخشش‌هایی بود که در سال ۲۰۲۲ رقم زده بود: «این جایزه همواره در ذهن من بوده است، اما بعد از ۳۰ سالگی معنای بلند پروازی را فهمیدم و به صورت جدی به کسب آن فکر کردم. من فوتبالیست جاه طلبی هستم. به همین دلیل از امروز تنها به جام جهانی می‌اندیشم. اما آسوده خاطرم و می‌خواهم فرانسه را تا مراحل پایانی پیش ببرم و امیدوارم قهرمان شویم.»

برای بنزما که پنج مرتبه با رئال به عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ رسیده بود و حالا بعد از سال‌ها سلطه مسی و رونالدو، موفق به کسب توپ طلای فوتبال جهان شده بود، تنها موفقیت در جام جهانی می‌توانست کارنامه افتخاراتش را تکمیل کند. اما او هرگز تصورش را هم نمی‌کرد که ۳۶ روز بعد از دریافت توپ طلا خبری تلخ، او و فوتبال فرانسه را اینچنین شوکه و مبهوت می‌کند.
فوق ستاره رئال‌مادرید در اوایل این فصل به دلیل مصدومیت زانو دچار مشکل شد و پس از آن که از خستگی عضلانی در ناحیه چهار سر ران چپ رنج می‌برد، بازی‌های بعدی باشگاه را از دست داد و شاید به همین دلیل هم بود که بعد از کسب توپ طلا تأکید کرد که روز‌های سختی را تجربه کردم. اما کمتر کسی تصورش را می‌کرد مشکلات قبلی بنزما کار دست او و دشان دهد. حتی وقتی خیلی زود ناچار به ترک تمرین روز شنبه شد نیز نشانی از جدی بودن شرایط او نبود. اما طولی نکشید که مشخص شد ستاره رئالی فرانسه که این هفته تمرینات کامل خود را با خروس‌ها از سر گرفته بود، نمی‌تواند به دلیل آسیب دیدگی همزمان از ناحیه همسترینگ و زانو (کشیدگی) تیم فوتبال کشورش را در قطر همراهی کند. خبری که فدراسیون فوتبال قطر هم طی بیانیه‌ای آن را تأیید کرد تا فرصت برای حضور اولیه ژیرو، مهاجم میلان که نقش کلیدی در راه قهرمانی خروس‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ ایفا کرد مهیا شود.

غیبت بنزما کار «دشان» را در جام جهانی قطر سخت کرد. هر چند او نفراتی، چون کیلیان امباپه، آنتوان گریزمان و اولیویه ژیرو را به عنوان گزینه‌های خط حمله در اختیار دارد، اما بی‌شک عدم حضور بنزما دست سرمربی خروس‌ها را به شدت در پوست گردو قرار می‌دهد. با این وجود، اما دشان می‌گوید که بیشتر برای این بازیکن ناراحت است: «بنزما جام جهانی را هدف بزرگی برای خود قرار داده بود و بسیار آماده بود تا به تیم کمک کند، اما متأسفانه ناچار به کنار گذاشتن او شدیم و برای خود بنزما ناراحت هستم.» ستاره خط حمله فرانسه، اما با پیامی احساسی از جام جهانی ۲۰۲۲ خداحافظی کرد: «هیچ وقتی در زندگی تسلیم نشده‌ام، اما امشب باید به تیم فکر می‌کردم، کاری که همیشه انجام داده‌ام. منطق به من می‌گوید جای خود را برای کسی که به تیم برای یک جام جهانی خوب کمک کند، خالی کنم. از تمام پیام‌های حمایتی شما متشکرم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار