کد خبر: 1117012
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
حزب الله:
شیخ "نبیل قاووق" عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان از دخالت حکومت سعودی در لبنان به عنوان "زشت ترین دخالت خارجی در امور داخلی" این کشور یاد کرد و سفارت عربستان در بیروت را "عامل اصلی جلوگیری از حصول گفت وگو و توافق میان لبنانی ها" دانست.
 

شیخ نبیل قاووق این مطلب را امروز یکشنبه در مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالروز شهادت علامه مجاهد سید عبداللطیف الامین بیان کرد که به همت حزب الله در حسینیه شهرک الصوانه واقع در جنوب لبنان برگزار شد.

وی در این رابطه ابراز داشت که تعدادی از نمایندگان پارلمان لبنان از اینکه همچنان در معرض فشارهای سعودی به منظور تغییر موضع خود نسبت به انتخاب رئیس جمهور قرار دارند، گله و شکایت دارند.

شیخ نبیل قاووق خاطرنشان کرد: صاحبانِ منطقِ چالش و رویارویی و مقابله خود را گرفتار کردند و کشور را گرفتار یک ماجراجویی حساب نشده کردند.

عضو شورای مرکزی حزب الله از عربستان به عنوان "عامل اصلی سوق یافتن لبنانی ها به سوی رویارویی" نام برد و گفت که سعودیها از سال ۲۰۰۹ به این سو چنین منطقی را در لبنان در پیش گرفته اند و این منطق آنها به طور فزاینده ای ادامه دارد.

وی تاکید کرد: منطق رویارویی به بن بست رسید و لبنان را به خلاء ریاست جمهوری رساند.

شیخ نبیل قاووق تصریح کرد: کسانی که موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید را دچار چالش و رویارویی کرده اند و شعارهایی بزرگ تر از حد و اندازه خود سر دادند، خود عامل ایجاد خلاء در پست ریاست جمهوری هستند.

وی ابراز داشت: جلسات انتخاب رئیس جمهور در پارلمان ثابت کرد که هیچ گروهی به تنهایی بدون توافق با دیگران نمی تواند رئیس جمهور انتخاب کند و پافشاری برخی از گروه ها بر مخالفت با موضوع توافق باعث شده تا صحنه جلسه های گذشته پارلمان (عدم انتخاب رئیس جمهور) تا زمان نامعلومی ادامه یابد.

عضو شورای مرکزی حزب الله گفت: ما خواهان یک رئیس جمهور توافقی هستیم که به نجات کشور اولویت ببخشد و امانت دار وحدت ملی لبنان باشد. ما رئیس جمهوری نمی خواهیم که علیه مقاومت توطئه کند و یا کشور را به سوی فتنه سوق دهد که در واقع خط قرمز ما است.

شیخ قاووق در پایان سخنرانی خود در جنوب لبنان تاکید کرد: هیچ یک از تحولات یاد شده نمی تواند مقاومت را از کسب آمادگی و افزایش توان نظامی خود از نظر کمی و کیفی بازدارد زیرا این رویکرد در قبال دشمن بازدارندگی دارد و لبنان و منابع ثروتش را در امان نگه خواهد داشت.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار