کد خبر: 1116952
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
اداره آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد که تورم سالانه در کشورهای حوزه یورو با افزایش ۱.۴درصدی، به رکورد ۱۰.۶ درصد رسیده است.
اداره آمار و ارقام اتحادیه اروپا موسوم به «یورواستت» اعلام کرد که تورم سالانه در کشورهای حوزه یورو در مقایسه با رقم ۹.۹ درصد در ماه سپتامبر، در ماه اکتبر به رکورد ۱۰.۶ درصد افزایش یافته است.

در ماه‌های اخیر و در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین و کاهش عرضه گاز مسکو به اروپا، سیل اعتراضات به افزایش بهای حامل‌های انرژی، کشورهای اروپایی را درنوردیده است.

یورواستت که آمار و ارقام مرتبط با مسائل اقتصادی از جمله تورم را در منطقه یورو، بررسی و اعلام می‌کند، در بیانیه‌ای نوشت: در مدت مشابه سال گذشته، نرخ تورم سالانه ۴.۱ درصد بود. در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، نرخ سالانه افزایش قیمت‌ها در اکتبر ۱۱.۵ درصد گزارش شده است. این رقم در ماه سپتامبر ۱۰.۹ درصد بود. قیمت‌ها در اتحادیه اروپا نسبت به ماه پیش از اکتبر، ۱.۴ درصد افزایش داشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: پایین‌ترین نرخ تورم سالانه در ماه اکتبر به فرانسه (۷.۱ درصد) و مالت (۷.۴ درصد) اختصاص داشته است. همچنین بالاترین رشد قیمت مصرف‌کننده با ۲۲.۵، ۲۲.۱ و ۲۱.۹ درصد به ترتیب در استونی، لیتوانی و مجارستان ثبت شده است.

در کشورهای اتحادیه اروپا علاوه بر تورم، بهای انرژی نیز افزایش یافته است. پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) که به اعمال تحریم‌های گسترده غرب علیه مسکو منجر شده، قیمت‌های انرژی به سرعت سیر صعودی به خود گرفته است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار