کد خبر: 1116813
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
عباس حاجی نجاری

در جریان اغتشاشات جاری و به‌رغم ورود تروریست‌ها به فاز مسلحانه برای سلب امنیت اجتماعی مردم وحتی سوریه‌سازی کشور، یکی از سؤالات مردم ایران این است که حافظان امنیت در کشور به‌رغم توان و تجربه مبارزه با قدرتمند‌ترین گروه‌های تروریستی در منطقه و حذف آن‌ها از عرصه سیاسی و نظامی، چرا با عوامل گروهک‌های تروریستی که در روز‌های اخیر امنیت را در برخی از شهر‌ها از مردم ایران سلب کرده و باعث شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از مردم و نیرو‌های حافظ امنیت شده‌اند مقابله به مثل نکرده و بدون سلاح به مقابله با این اغتشاشات می‌روند به گونه‌ای که در دو ماه گذشته تعداد شهدای نیرو‌های حافظ امنیت اعم از بسیج و نیرو‌های فراجا و... به عدد ۵۰ نزدیک شده است.
برای پاسخ به این سؤال به‌حق مردم باید به چند گزاره اشاره کرد:
۱-اغتشاشات جاری پیش از آنکه اعتراض در صحنه خیابان باشد روایت‌سازی و جریان‌سازی در عرصه رسانه و بخشی از جنگ شناختی دشمن است که به دلیل بسترسازی و زمینه‌سازی برای آن توسط رسانه‌های جبهه دشمن با به کارگیری چند شبکه ماهواره‌ای نظیر سعودی اینترنشنال، بی‌بی‌سی، صدای امریکا، رادیو فردا، دویچه وله و صد‌ها شبکه در فضای مجازی و... مواجهه با آن بیش از آنکه مقابله میدانی باشد نیازمند جریان‌سازی و اثرگذاری بر شناخت جامعه هدف است که متأسفانه به علت برنامه ریزی پیشدستانه دشمنان از ماه‌ها قبل، ما دچار یک عقب ماندگی بودیم و این جز از طریق تجهیز ظرفیت‌ها و گفتمان‌سازی درست امکان پذیر نبود، لذا امنیتی‌سازی اغتشاشات از سوی ما فرصت‌سازی برای دشمن برای روایت‌سازی‌های مورد نظر بود، لذا اولویت برای حافظان امنیت روشنگری نسبت به اهداف و زمینه‌های جنگ ترکیبی دشمن برای مردم ایران و نهایتاً کاهش ظرفیت‌های میدانی اغتشاشات بود که خوشبختانه این هدف به میزان زیادی تحقق یافت.
۲-فارغ از هسته اصلی اغتشاشات که بعضاً عوامل و مزدوران گروهک‌های تروریستی هستند بخش عمده کسانی که با آن‌ها همراهی می‌کنند، اغلب جوانان فریب خورده هستند که تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌های معاند قرار داشته و دست به اقدامات هیجانی و تخریبی و یا طرح شعار‌های هنجارشکنانه می‌زنند، این فریب خوردگان را باید قربانیان اول این جنگ ترکیبی دشمن دانست که به‌رغم اینکه ممکن است اعتراض به حقی هم داشته باشند، اما در تشخیص حق از باطل ناتوان و عملاً با حضور در این اغتشاشات به عنوان پیاده‌نظام دشمنان عمل می‌کنند. این‌ها همان کسانی هستند که رهبر معظم انقلاب از آنان به عنوان «فرزندان خودمان» یاد می‌کنند و قبل از هرگونه برخورد نظامی، به هدایت و اصلاح نیاز دارند به همین دلیل است که وقتی دستگیر می‌شوند، بلا فاصله توبه و عذرخواهی می‌کنند واقدامات خود را ناشی از تحریکات و آموزه‌های این رسانه‌ها یا مصرف مواد روانگردان و... می‌دانند.
۳- روند اغتشاشات نشان می‌دهد که تیم‌های عملیاتی از مردم عادی و یا این افراد به عنوان سپر دفاعی استفاده کرده و در پشت سر آن‌ها مخفی می‌شوند و لذا در صورت استفاده نیرو‌های حافظ امنیت از سلاح، به‌رغم استفاده اغتشاشگران از سلاح ومواد منفجره و... این‌ها هدف قرار می‌گیرند که این تدبیر نظام نیست. البته در صورت حمله اغتشاشگران به مراکز نظامی و یا مراکز حساس، شرایط متفاوت خواهد بود.
۴- هدف اصلی دشمنان از این فراخوان‌ها و ایجاد نا امنی و کشته‌سازی است تا بتوانند برای محکومیت ایران در نهاد‌های بین المللی از آن استفاده کنند و همین دلیل است که با دروغ‌سازی و آمار‌سازی‌های متعدد تلاش می‌کنند که این آمار به رقام نجومی برسانند، نظیر فریبی که نخست‌وزیر کانادا از همین عوامل دروغ پرداز خورد و آمار اعدامی‌های اغتشاشات اخیر را در توئیتی ۱۵ هزار نفر اعلام می‌کند. به همین دلیل است که علاوه بر ضرورت حفظ جان مردم، تدبیر بر این است که ما در این پازل مورد نظر دشمن عمل نکنیم.
۵- هدف‌گذاری دستگاه اطلاعاتی و امنیتی نظام در شناسایی و دستگیری هسته‌ها و حلقه‌های اداره‌کننده اغتشاشات و عوامل گروهک‌ها، تاکنون نقش زیادی در کاهش جمعیت اغتشاشگران داشته است. این امر اگر چه به دلیل تغییر تاکتیک دشمنان و رفتن به فاز اقدامات تروریستی به ویژه با بهره‌گیری از عوامل داعش، کانون‌های شورشی منافقین، وعوامل گروهک‌های تجزیه‌طلب که وقوع حوادثی نظیر حمله به زائران شاهچراغ در شیراز و یا ماجرای ایذه، اصفهان و سنندج و... محصول آن است شرایط را پیچیده کرده است، اگرچه وقوع این حوادث و آشکارتر شدن پیوند داعش با منافقین وسلطنت طلب‌ها، بهائیان و مزدوران صهیونیست‌ها در ایران نقش زیادی در روشن‌تر شدن ابعاد این جنگ داشته و دارد.
۶-اگرچه مجموعه این اقدامات و راهبرد‌ها در روشن‌تر شدن ابعاد این جنگ ترکیبی دشمن نقش اساسی داشته است، اما این به معنای تداوم صبر وتحمل دستگاه انتظامی امنیتی نخواهد بود که هر روز شاهد شهادت وجراحت چندین نفر از نیرو‌های مخلص و ایثارگر خود توسط اشرار باشند ونسبت به مطالبه اصلی مردم ایران در برخورد مقتدرانه با مزدوران دشمن در این ماجرا مدارا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار