کد خبر: 1116744
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
مدیر مسئول واشنگتن پست:
«فِرِد رایان» مدیر مسئول و ناشر روزنامه واشنگتن پست با انتقاد شدید از دولت آمریکا به دلیل مصونیت بن سلمان ولیعهد عربستان نوشت: بایدن به شاهزاده سعودی مجوز قتل داد.
تارنمای هیل در واکنش به تصمیم بایدن برای مصونیت قضایی بن سلمان در دادخواست مربوط به قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عرب و نویسنده واشنگتن پست از انتقاد شدید رایان به عنوان مشاور سیاسی و فردی که سابقه فعالیت به عنوان رئیس ستاد کارکنان دولت ریگان را داشته خبر داد.

رایان در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد ضمن ابراز محکومیت تصمیم بایدن گفت: بایدن «در حفظ ارزش های آمریکا شکست خورد و به یکی از ناقضان فاحش حقوق بشر در جهان برای قتل و کشتار چراغ سبز نشان داد».

مدیر مسئول واشنگتن پست،گفت: «در حالی که سران قانونی دولت ها باید در برابر دعاوی بیهوده محافظت شوند، تصمیم سعودی ها برای حفظ بن سلمان به عنوان ولیعهد و نخست وزیر عربستان ، تلاشی بدبینانه و حساب شده برای دستکاری در قانون و محافظت از او در برابر مسئولیتش بود».

وی افزود: «بایدن در این تصمیم با این طرح همراهی و به اصول آزادی مطبوعات و برابری پشت کرد».

جمال خاشقچی روزنامه نگار واشنگتن پست ساکن ویرجینیا بود که سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید. دستگاه های اطلاعاتی آمریکا بعدها به این نتیجه رسیدند که بن سلمان دستور قتل این روزنامه نگار را صادر کرده است. ولیعهد عربستان دخالت دراین قتل را انکار کرد.

وزارت خارجه آمریکا به تازگی گزارش داده است با توجه به این که ولیعهد عربستان اکنون در راس قدرت یک کشور خارجی است از نظر حقوقی در برابر دادخواستی که همسر خاشقچی علیه بن سلمان تهیه کرده مصونیت دارد.

این اولین بار نیست که رایان از بایدن به دلیل سیاستش در قبال عربستان انتقاد کرده است.

در ژوئیه گذشته نیز وی از بایدن به دلیل دیدار با ولیعهد عربستان در جریان سفر به خاورمیانه انتقاد کرد و گفت این سفر نمایشی، «اقتدار اخلاقی» آمریکا را «تخریب می کند».

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار