کد خبر: 1116713
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد
اسماعیلی به تشریح برپایی قرارگاه فرهنگی ایران در حاشیه جام جهانی قطر و شرایط حضور اهالی رسانه در دوحه پرداخت.

«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به برپایی قرارگاه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جام جهانی قطر، اظهار داشت: ابتدا در داخل ایران قرارگاه نشاط اجتماعی بر پا خواهد شد که در سی‌و‌یک استان مقدمات آن در حال راه‌اندازی است.

اسماعیلی با بیان اینکه شورای فرهنگی که مشمول همه دستگاه‌های فرهنگی و غیر فرهنگی مرتبط است در حال همکاری برای برپایی بهتر قرارگاه نشاط اجتماعی هستند.، گفت: در این شورا شهرداری‌ها، صدا و سیما، معاونین فرهنگی نهادهای مختلف دست به دست یکدیگر داده‌اند تا محیط عمومی شهرها در اختیار فضای نشاط و ابراز احساسات طرفداران فوتبال و حامیان تیم ملی قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در کنار این مهم برنامه‌های هنری بسیار متنوعی اجرا خواهد شد که ستادی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی وظیفه ساماندهی این برنامه‌ها بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در قطر هم قرارگاه فرهنگی از کانال رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و قطر بر پا خواهد شد. گفت: ما در قطر برنامه‌های متنوعی اعم از اجرای کنسرت، تئاتر، نمایش فیلم، اعزام هنرمندان به دوحه را داریم، همچنین برای پوشش هرچه بهتر جام جهانی غریب به ۷۰ خبرنگار و عکاس از طریق معاونت مطبوعاتی به قطر اعزام می‌شوند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از اهالی فرهنگ و هنر در قطر حضور پیدا خواهند کرد، اظهار داشت: ان‌شالله با ایجاد یک فضای آرامش برای اعضای تیم ملی کمکی به نتیجه‌گیری تیم ملی فوتبال و شادی مردم داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص تأثیر هفته کتاب‌خوانی بر افزایش سرانه مطالعه مردم، تصریح کرد: روز بیست و یکم تا بیست و هفتم آبان هفته کتاب‌خوانی است که دوستان من برنامه‌های مفصلی دیده‌اند تا چهار پویش ملی و منطقه‌ای برگزار شود، همچنین برنامه ویژه‌ای برای موضوع کاغذ داریم.

وی افزود: بیش از دو الی سه نشست با ناشران و کتاب‌داران دارم، ما در حوزه کاغذ علی‌رغم همه محدودیت‌های ارزی که داشتیم توانستیم مشکلات را در حوزه مطبوعات و نشر مرتفع کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار