کد خبر: 1116651
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
تاریخ شهادت خواهد داد رژیم اشغالگر صهیونیستی با حمایت‌های غرب و در سایه‌ سکوت جهانی، تنها کارویژه‌اش «کودک‌کشی» بوده و خواهد بود؛ حالا بعد از دهه‌ها، این خون پاک کودکان فلسطینی است که پرچم قدس را بالا نگه داشته است.
تاریخ اشغالگری صهیونیست‌ها شهادت می‌دهد که این رژیم غاصب، در طول دهه‌ها تجاوز سرزمینی‌اش به فلسطین، هیچ کارویژه‌ای غیر از «کودک‌کشی» نداشته است. کودک‌کشی رژیم صهیونیستی از ابتدای اشغالگری در غزه، کرانه باختری و قدس آغاز شد اکنون به شیوه‌های فجیع‌تری ادامه پیدا کرده است.

براساس آخرین گزارش‌ها در اوایل سال جاری و در پی حملات نظامیان رژیم اشغالگر ۶۶کودک به شهادت رسیده‌اند؛ در حالی که محافل رسانه ای و نهادهای حقوق‌بشری شهادت ۲۵۰۰ کودک به دست غاصبان اسرائیلی را طی سال‌های اشغالگری نقل می‌کنند. رشد افراط‌گری و تروریسم اشغالگران، سکوت غیرانسانی سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای حقوقی بین‌المللی و همچنین مُهر تاکید کشورهای غربی، مثلث شوم تداوم جنایات نظامیان تل‌آویو علیه کودکان بی‌گناه فلسطینی را به وجود آورده است.

کودکی که جلوی چشمان پدر پر کشید

کمتر کسی هست که می‌تواند تصاویر مربوط به لحظه شهادت «محمد الدوره» در آغوش پدرش را که ۲۲سال قبل اتفاق افتاد، فراموش کند؛ کودکی که شهادت مظلومانه‌اش نماد انتفاضه دوم و مقاومت فلسطین شد و همچنان در ذهن جهانیان زنده مانده است. محمد که به همراه پدرش به خرید می‌رفت، توسط نظامیان اسرائیلی هدف شلیک گلوله قرار گرفت. صحنه به شهادت رسیدن محمد نماد بی‌پناهی مردم فلسطین در مقابل توحش نظامی‌گری اسرائیلی‌ها بوده و هست.

کودکی که از تعقیب نظامیان صهیونیست دچار ایست قلبی شد

بیست و اندی سال گذشت و فلسطین هر روز عزادار پرپرشدن کودک دیگری شد. شهید «ریان یاسر سلیمان» کودک هفت ساله فلسطینی در هنگام بازگشت از مدرسه به خانه بوده که مورد تعقیب نظامیان صهیونیست قرار می‌گیرد. او در پی تعقیب از سوی نظامیان صهیونیست از ارتفاع سقوط کرده و دچار ایست قلبی می‌شود؛ ریان بعد از این هیچ‌گاه نتوانست بار دیگر به آغوش خانواده‌اش باز گردد.

دختربچه‌ای که در خانه جلوی چشمان مادرش هدف موشک شد

«آلاء قدوم» کودک ۵ ساله فلسطینی است که  جمعه ۵ اوت و در حملات رژیم اشغالگر، بر اثر اصابت موشک به منزل‌شان شهید شد و هیچ‌گاه فرصت تجربه رویاهای کودکانه خود را پیدا نکرد. او از شهدای کودکی بود که غربی‌ها در شبکه‌های اجتماعی از فیس بوک تا اینستاگرام انتشار تصاویرش را ممنوع کردند تا مبادا آزادگان جهان برای دادخواهی مطالبه کنند. 

کودکی که با شهادتش پرچم فلسطین را بالا برد

«علی ایمن ابوعلیا» کودک فلسطینی دیگری است که در اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیست در جریان درگیری‌هایشان در شهرک المغیر در نزدیکی رام الله به شهادت رسید. کودکی که شهادتش باعث شد تا نهادهای عربی و اروپایی درخواست تحقیقات فوری و مجازات عاملان این جنایت را ارئه دهند؛ علی در ۱۳سالگی آسمانی شد اما تشییع باشکوه پیکرش، تن رژیم غاصب را لرزاند.

نوزادی که فرصت نفس‌کشیدن پیدا نکرد

این خبر تکان‌دهنده بود؛ وقتی رسانه‌ها اعلام کردند یک نوزاد فلسطینی دیگر به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در رام الله به شهادت رسید. اما حقیقت داشت، «عبدالرحمن محمود البرغوثی» که فقط یک سال و نیم داشته در شمال غرب رام الله در پی استنشاق گاز اشک آور به شهادت رسیده بود. این نوزاد فلسطینی بعد از حمله نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به روستای عابود در شمال رام الله و شلیک گاز اشک آور دچار خفگی شده بود و بعد از حدود دو ماه بستری در بیمارستان هداسا و تلاش پزشکان پر کشید.

پسری که بر دستان دوستانش شهید شد

«زید محمد سعید غنیم» کودک ۱۵ ساله فلسطینی، فرشته دیگری است که اخیراً به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جنوب کرانه باختری به شهادت رسید و آسمانی شد. وی سومین کودک فلسطینی بود که در هفته‌های گذشته به شهادت رسید و پنجمین نوجوان شهید فلسطینی پس از قتل «شیرین ابوعاقله»، روزنامه نگار فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست است.

نوزادی که چشم‌بازنکرده جراحت برداشت و رفت

«عماد اشکیان» نوزاد شش ماهه فلسطینی بود که بر اثر شدت جراحات وارده در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شمال غزه و طی عملیات هوایی اشغالگران به شمال غزه زخمی شد و به آسمان پر کشید.

دختری که شهادت را به همکلاسی‌هایش آموخت

«لیان الشاعر» دختربچه فلسطینی بود که در حمله سه روزه اخیر رژیم صهیونیستی (مردادماه) به نوار غزه به‌شدت مجروح شده بود در بیمارستان «المقاصد» به شهادت رسید. بر اساس آخرین اطلاعات رسمی وزارت بهداشت فلسطین، ۴۴ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک کشته و دست کم ۳۵۰ غیرنظامی در این حملات زخمی شده‌اند.

هم‌بازی‌های «لیان» که آسمانی شدند...

 وزارت بهداشت فلسطین بعد از حملات سه روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که ۴۶ فلسطینی شهید و  صدها نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند؛ در بین این شهدا نام ۱۶ کودک فلسطینی نیز دیده می‌شد. کودکان مظلومی که ارتش رژیم صهیونیستی در آن جنگ به بهانه مقابله با جنبش جهاد اسلامی، آنان و خانواده‌های بی‌دفاعشان را آماج تهاجم وحشیانه خود قرار داد. رسانه‌های جهان در گزارشی ضمن انتشار اسامی و تصاویر این ۱۶ کودک شهید فلسطینی، نوشتند که این شهدا تنها بین ۴ تا ۱۶ سال عمر داشته‌اند.

حازم محمد سالم

احمد محمد النیرب

مؤمن محمد النیرب

احمد ولید الفرام

محمد ایاد محمد حسونه

جمیل ایهاب نجم

حامد حیدر نجم

محمد صلاح نجم

جمیل نجم الدین نجم

نظمی فایز ابو کرش

حنین ابو قایده جبالیا

برای تشییع دوستان شهید خود کوچک بودند...

شهدای کودک فلسطینی پرکشیدند، اما اشغالگران با لبخندهایشان هلاک شدند...

شهید «حمزه نصار» کودک ۱۲ ساله فلسطینی است که با زبان روزه به شهادت رسید؛ او سه ساعت پیش از افطار روز سه شنبه از منزل خارج شد ولی هرگز بازنگشت. پدر این شهید به رسانه‌ها می‌گوید: حمزه زندگی دشواری را سپری کرد ، اما خداوند این پایان زیبا را به عنوان یک شهید روزه دار و خندان برای او نوشت تا تصویر او به نمادی برای کودکان فلسطین تبدیل شود که فاقد ایمنی  و هر لحظه در معرض کشته شدن هستند.

مقاومان کوچک پر کشیدند اما جهان ایستادگی بزرگ‌شان را می‌ستاید...

حالا ساحل غزه به نام و نشان آن‌ها آراسته می‌ماند:

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار