کد خبر: 1116646
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
روزنامه ۲۶ سپتامبر یمن نوشت: رژیم اسرائیل در چارچوب طرحی که توسط امارات و زیر نظر آمریکا اجرا خواهد شد قصد دارد از جزایر و آبراهه های یمن برای تحقق اهداف خود در منطقه استفاده کند، اما نیروهای مسلح در صنعا مانع آن خواهند شد.
این روزنامه در گزارشی از تلاش رژیم صهیونیستی برای سیطره بر جزایر یمن و تنگه «باب المندب» با هدف انجام فعالیت‌های جاسوسی، اطلاعاتی و شناسایی علیه کشورهای محور مقاومت و در راس آن ایران خبر داد و نوشت: حجم طرحی که توسط امارات و رژیم اسرائیل تحت نظارت گسترده و خطرناک آمریکا اجرا می‌شود، به توانمند ساختن دشمن صهیونیستی برای نظامی شدن و استقرار در جزایر یمن محدود نمی‌شود، بلکه شامل یک طرح استعماری است که هدف آن تقویت سیطره بر سواحل شرقی و جنوبی یمن از «باب المندب» تا سواحل «المهره» و آماده‌سازی آن‌ها برای استقرار مستمر ارتش دشمن صهیونیستی است.  

"اهداف، ابعاد و پیامدهای ایجاد تعدادی پایگاه نظامی طی ۲ سال گذشته در بیش از یک نقطه که در جزیره «سقطری» و همچنین جزیره «میون» و «باب المندب» متمرکز شده است و همچنین استقرار یگان‌های نظامی ویژه دشمن تحت پوشش «امارات» و قرار دادن مجموعه‌های بزرگ سلاح و تجهیزات تهاجمی برای انجام فعالیت‌های جاسوسی، اطلاعاتی و شناسایی است. "  

بر این اساس، امارات ضمن ایفای نقش پلیس رژیم صهیونیستی، با حمایت و تشویق آمریکا به توانمندسازی دشمن صهیونیستی در سواحل و باب المندب در سطح گسترده ادامه می‌دهد و برای آماده‌سازی جغرافیای بیشتر در جنوب و تامین امنیت آن برای استقبال از نیروها و تسلیحات بیشتر اسرائیلی به منظور دستیابی به نهایت اهداف در نظرگرفته شده در این طرح که بیانگر ماهیت جاه طلبی رژیم اسرائیل و اهداف استراتژیک آن است تلاش می‌کند.  

روزنامه «۲۶ سپتامبر» یمن چهار هدف برای این طرح در نظر گرفته که عبارتند از: 

۱- تلاش رژیم اسرائیل به افزایش سیطره بر باب المندب، سواحل و جزایر یمن به طور مستقیم و تبدیل آن‌ها به سکونتگاه‌ها و پایگاه‌های دائمی برای نیروی دریایی ارتش این رژیم اشغالگر.

۲- قرار دادن جزایر سقطری و میون به عنوان مرکز اصلی برای انجام کارهای جاسوسی و اطلاعاتی علیه یمن و سایر کشورها و در راس آن‌ها ایران و تبدیل این جزایر به ایستگاه‌های استراتژیک برای افزایش سیطره بر دریای عرب، اقیانوس هند و دریای سرخ.  

۳- کنترل خط تجارت و کشتیرانی بین المللی در امتداد دریای عرب و تنگه باب المندب تا دریای سرخ برای قرار گرفتن این مناطق تحت هژمونی امنیتی رژیم اسرائیل.  

۴- رژیم اسرائیل به دنبال تبدیل سقطری و میون به پایگاه پیشرفته برای مقابله با ایران و کشورهای محور مخالف و اعمال فشارهای امنیتی و نظامی در دریای عرب و سرخ که ممکن است حملات دریایی، دزدی دریایی یا عملیات  جاسوسی همراه باشد.  

"آنچه می‌خواهیم بر آن تاکید کنیم اینکه، آنچه رژیم اسرائیل و امارات در جنوب یمن آن را آماده می‌کنند، طرح خطرناکی است که امنیت و ثبات کشتیرانی بین‌المللی و ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند زیرا دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند که مهمترین مفاصل راهبردی یمن (جزایر، سواحل و تنگه باب المندب) را تحت سیطره خود درآورد و آن‌ها را به ایستگاه‌های اصلی اقدامات تجاوزکارانه و جاسوسی خود نسبت به کشورهای مخالف به ویژه ایران و سایر کشورهای محور مقاومت تبدیل کند که بدین ترتیب، تبعات بسیاری از جمله تخریب سیستم امنیت دریایی بین المللی و منطقه‌ای در اقیانوس هند، دریای عرب و سرخ و آسیب دیدن ثبات تجارت جهانی را در پی خواهد داشت. "  

این روزنامه در پایان اضافه کرد: صنعا این طرح را پیش‌بینی می‌کند و اتخاذ یک استراتژی متقابل برای خنثی کردن این طرح و اخراج نظامیان و جاسوسان اسرائیلی و اماراتی از جنوب یمن و جزایر و سواحل را در اولویت خود قرار داده است و نیروهای مسلح یمن در صنعا از هیچ کوششی در اجرای سناریوهای واکنش مستقیم نظامی و عملیات هدف قرار دادن پایگاه‌ها و پادگان‌هایی که ارتش رژیم اسرائیل در آن مستقر است دریغ نمی‌کنند و به معنای واقعی کلمه بخشی از اهداف عملیاتی برای یگان‌های موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار