کد خبر: 1116579
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
دنیا حیدری

علی فتح‌الله‌زاده می‌گوید، تیمی که پول ندارد باید وام بگیرد. مدیر عامل استقلال شاکی هم است بابت اینکه درخواست وام ۲۰۰ میلیارد تومانی‌اش رسانه‌ا‌ی شده و مخفی نمانده است. در چنین حال و احوالی چه می‌توان گفت؟ مدیر عامل استقلال با هزار وعده‌ووعید آمد، طبق معمول همیشه هم خبر از فتح آسیا و چه و چه داد، اما حالا باز هم اوضاع آنطور نیست که فکرش را می‌کرد. بازیکنان استقلال دیروز تمرین نکردند، چرا، چون پول‌شان را نگرفته‌اند و همین باعث شده است جناب مدیر عامل در آمپاس شدید گرفتار شود.
فتح‌الله‌زاده که تا همین هفته قبل قمپز در کرده و سینه سپر می‌کرد، حالا دنبال وام است آن هم ۲۰۰ میلیارد تومان ناقابل و جالب اینکه حالا خبر از دریافت مبلغی معادل ۱۵۰ میلیارد تومان در سال‌های قبل هم می‌دهد؛ مبلغی که کسی به درستی نمی‌داند چه بلایی سرش آمده و کجا و چگونه خرج شده است.
این روز‌ها خبر می‌رسد بازرسان مالی در باشگاه استقلال حضور دارند تا شفافیت‌های مسائل مالی این باشگاه را بررسی کنند. خب همین ۱۵۰ میلیاردی که حالا خبر می‌رسد در استقلال ناپدید شده است. اولین سؤال، هرچند تا دل‌تان بخواهد می‌شود از این صد‌ها میلیارد‌ها در پرسپولیس و استقلال پیدا کرد که به سرنوشتی نامعلوم دچار شده‌اند. اما سؤال این است، وقتی که به همین صراحت خبر از ناپدید شدن این میزان پول بیت‌المال و مردم می‌دهند، آیا نباید برخوردی صورت گیرد؟ این روز‌ها که مردم در بدترین و سخت‌ترین شرایط اقتصادی به سر می‌برند و با شدیدترین تحریم‌ها روبه‌رو هستند، چرا کسی از امثال فتح‌الله‌زاده‌ها سؤال نمی‌پرسد که این همه پول را قرار است چه کار کنید؟ چرا کسی از آن‌ها سؤال نمی‌کند که چه زمانی قرار است باشگاه‌های فوتبال دست از بیت‌المال‌خوری بردارند؟
بار‌ها عنوان کرده‌ایم این مفت‌خوری‌ها تا زمانی که برخوردی مناسب با مدیران متخلف فوتبال در باشگاه‌ها صورت نگیرد، ادامه خواهد داشت. در روز‌هایی که همه سرگرم جام جهانی هستند، خیلی راحت این پرداخت‌ها صورت می‌گیرد و بعداً معلوم نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد که مشکلات همچنان پابرجا باقی می‌ماند. مهدی تاج روز پنج‌شنبه صراحتاً اعلام کرد پرداختی‌ها در باشگاه‌های فوتبال اصلاً مناسب نیست و زیاد‌تر از حد معمول است، اما همزمان مدیر عامل استقلال طلبکارانه حرف از دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان وام و ناپدید شدن ۱۵۰ میلیارد دیگر در این باشگاه می‌زند.
در چنین اوضاعی وظیفه فدراسیون فوتبال است که با دقت بیشتر و بهتر روی قرارداد‌ها متمرکز شود. اینکه تنها عنوان شود قرارداد‌ها زیاد است و خارج از حد معمول، دردی را دوا نمی‌کند. امروز باید یقه مدیران قبلی را گرفت و از آن‌ها بابت تمام ولخرجی‌ها و بیت‌المال‌خواری‌های‌شان پاسخ خواست. قرمز و آبی هم ندارد، تا وقتی که برخوردی مناسب صورت نگیرد، چنین طلبکاری‌هایی وجود خواهد داشت. امروز فتح‌الله‌زاده، فردا دیگری و این مسئله ادامه‌دار خواهد بود. فوتبال همچنان ولخرجی‌های خاص خودش را دارد و همچنان هم همه نگاه می‌کنند، چرا، چون خرج از جیب مردم است و کک کسی هم نمی‌گزد، در حالی که اگر خرج از جیب خودشان بود، بار‌ها و بار‌ها حسابرسی می‌کردند و نمی‌گذاشتند ریالی به باد برود، اما حالا مهم نیست ۱۵۰ میلیارد ناپدید شده ۲۰۰ میلیارد هم روی آن. راستی مردم کوچه و بازار در این وانفسای اقتصادی و فشار‌ها می‌دانند این رقم‌ها چند تا صفر دارد؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار