کد خبر: 1116570
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
سخنگوی وزارت امور خارجه:
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تحریم صداوسیما و پرس تی وی گفت.

چند روز پیش موضوع تحریم شبکه پرس‌تی‌وی صدا و سیما مطرح شد و در ادامه با فاصله کوتاهی خبرِ تحریمِ رئیس صداوسیما، معاون سیما، معاون برون‌مرزی رسانه‌ملّی و دو خبرنگار این رسانه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا مطرح شد.

پیمان جبلی به عنوان رئیس صداوسیما اولین نفری بود که به خبر تحریم شبکه پرس‌تی‌وی صدا و سیما واکنش نشان داد و گفت: "بار اول نیست ادعای آزادی بیان که غرب دارد و از آن به عنوان یک امتیاز مطرح می‌کند، خلاف آن عمل می‌کند. شبکه پرس‌تی‌وی با وجود اینکه رقبایش از پشتیبانی بسیاری برخوردار است و در یک عرصه نابرابر رقابت می‌کند، با این وضعیت حضور حداقلی‌اش را به لحاظ امکاناتی نمی‌توانند تحمل کنند. شبکه‌های برون‌مرزی ایران، چون تجربه و آمادگی لازم را دارند، حتماً از این وضعیت عبور خواهند کرد. "

سپس احمدعلی اکبری مدیر ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی شبکه پرس‌تی‌وی نیز این اقدام را محکوم و اعلام کرد که اتحادیه اروپا در اقدامی متناقض با اصل آزادی‌بیان و در تضاد با منشور‌های بین‌المللی، شبکه انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی را تحریم کرده است. اقدامی که نشان از تأثیرگذاری بالای این شبکه انگلیسی‌زبان معاونت برون‌مرزی صداوسیما دارد.

حالا هم ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به تحریم صداوسیما⁩ و پرس تی وی واکنش نشان داده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز ۲۷ آبان ماه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تحریم صداوسیما⁩ و پرس تی وی⁩ به منظور ممانعت از رسیدن رأی و نظر ایران⁩ به جهانیان، استمرار نقض فاحش حقوق ملت ایران و باز گذاشتن دست و دهان شبکه‌ها و رسانه‌های تروریستی برای شرارت آفرینی علیه ملت ایران است. تحریم صدا و سیما⁩ و پرس تی وی⁩ استمرار نقض فاحش حقوق ملت ایران توسط دولت آمریکاست. جنایات آمریکا علیه ملت‌ها و دولت‌های مستقل پایان ندارد.

تحریم رئیس صداوسیما و رؤسای مهمترین رسانه جمهوری اسلامی ایران، بیش از هر زمان دیگری گویای توخالی بودن شعار غربی‌ها در خصوص «دسترسی آزاد به اطلاعات» و «آزادی بیان» است. آن‌ها که در هر بزنگاهی از آزادی بیان حرف می‌زنند حالا مهمترین رسانه یک کشور را تحریم می‌کنند، ولی همچنان حمایت‌های خود را از شبکه‌های مروج اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز دریغ نمی‌کنند. بی‌شک اقدام‌هایی از این دست بیشتر از هر زمان دیگر دست آمریکایی‌ها را رو می‌کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار