کد خبر: 1116559
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
تحریم‌های شیطان بزرگ علیه خبرنگاران صداوسیما
اتحادیه اروپا و دولت امریکا تحریم‌های جدیدی علیه رسانه‌ها و اهالی رسانه در ایران وضع کردند.
محمدصادق عابدینی

اتحادیه اروپا و دولت امریکا تحریم‌های جدیدی علیه رسانه‌ها و اهالی رسانه در ایران وضع کردند.
اتحادیه اروپا با تحریم شبکه خبری پرس‌تی‌وی ایران و وزارت خزانه‌داری امریکا با تحریم چند چهره و مقام در صداوسیما، مبارزه با رسانه‌های ایرانی را وارد فاز جدیدی کردند.
امریکا یک بار در سال ۱۳۹۱ با تصویب قانونی در کنگره، سازمان صداوسیما را تحریم کرده بود و این بار در وضع تحریم‌های جدید سراغ افراد مرتبط با این رسانه رفته است. بنا به تحریم جدیدی که از سوی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده منتشر شده است، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، محسن برمهانی معاون سیما، احمد نوروزی معاون برون مرزی، یوسف پورانواری، آمنه سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی را تحریم کرد. در میان اسامی منتشر شده، پور انواری کمتر شناخته شده است و ذبیح‌پور و رضوانی دو خبرنگار خبرگزاری صداوسیما شهرت بیشتری دارند. رضوانی یک بار هم از سوی انگلیس تحریم شده بود و از این نظر تحریم دوباره وی از سوی دولت‌های غربی اتفاق تازه‌ای به شمار نمی‌رود.
وضع تحریم‌های جدید علیه رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای در ایران، واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه را در پی داشت. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در توئیتر نوشت: «بازگذاشتن دست و دهان شبکه‌ها و رسانه‌های تروریستی برای شرارت‌آفرینی علیه ملت ایران و تحریم صداوسیما و پرس‌تی‌وی، به منظور ممانعت از رسیدن رأی و نظر ایران به جهانیان، استمرار نقض فاحش حقوق ملت ایران توسط دولت امریکاست.»
کنعانی اضافه کرد: «جنایات امریکا علیه ملت‌ها و دولت‌های مستقل پایان ندارد.»
با توجه به سابقه حضور جبلی، برمهانی در معاونت برون‌مرزی و شبکه پرس‌تی‌وی و فعالیت پورانواری در همین حوزه، می‌توان نتیجه گرفته که بنای تحریم‌های اتحادیه اروپا و دولت امریکا، تحت‌الشعاع قرار دادن فعالیت‌های رسانه‌های وابسته به صداوسیما در بخش بین‌الملل است. شبکه‌های خبری متعلق به معاونت برون‌مرزی صداوسیما و به خصوص شبکه پرس‌تی‌وی، بار‌ها با تحریم و محدودیت مواجه شده‌اند. این نوع برخورد غرب با رسانه‌های ایرانی را می‌توان ناشی از نگرانی آن‌ها از تأثیر‌گذاری شبکه‌های ایرانی بر افکار عمومی دانست که برخلاف هژمونی رسانه‌ای کشور‌های غربی عمل کرده و به عنوان یک رسانه آلترناتیو خط خبری مستقلی را پی ریزی کرده‌اند.
علاوه بر دولت امریکا و اتحادیه اروپا، دولت کانادا هم در اقدامی خصمانه چند چهره رسانه‌ای ایرانی را تحریم کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار