کد خبر: 1116515
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
آیت‌الله دژکام:
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به خصوصیات روحانی شهید زارع مویدی گفت: مخلصان فی سبیل‌الله با خون خود، از نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند، همچون شهید زارع مویدی که در همه عرصه‌های مبازراتی و اجتماعی، چهره‌ای شاخص بود.

امام جمعه شیراز امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: انقلاب بدون ایدئولوژی نمی‌شود باید یک ایدئولوژی وجود داشته باشد، انقلاب‌ها ممکن است متفاوت باشد به تناسب اینکه ایدیولوژی و باورها، متفاوت است.

ایت الله دژکام افزود: یکی از کار‌هایی که برای ما مهم است آن است که معارف انقلاب اسلامی خودمان را که می‌خواهد تا زمان ظهور امام زمان عج ادامه داشته باشد بشناسیم و معارف جبهه مقابل خود را نیز بشناسیم، اگر این دو را شناختیم در هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم از روی بصیرت پیش می‌رویم.

وی گفت: پیام انقلاب اسلامی را شهدای ما به همه عالم منتقل کردند، مقام معظم رهبری هم در سخنرانی که درباره شهدای قم داشتند این را مطالبه کردند که "پیام شهدا را منتقل کنید".

امام جمعه شیراز تصریح کرد: با دسیسه‌های دشمن جنایتکار، دوباره در کشور و شهر‌های ما خون شهیدان دارد ریخته می‌شود، باید پیام این خون را منتقل کنید، چرا این‌ها کشته می‌شوند؟ چرا در فرهنگ ما به این‌ها شهید می‌گویند؟ قتل فی سبیل الله یک پیام دارد، پیام شهادت عزیزان روحانیون و بسیجی‌ها و نیروی انتظامی ما باید منتقل شود.

آیت الله دژکام بیان کرد: عزت از آن خدا و رسول خدا و همچنین متعلق به مومنین است که شما باشید، بچه‌های ما در اوج مظلومیت کشته می‌شوند و این نظام است که مردانگی و عزت و دیانت به خرج می‌دهد و والا اگر دست به اسلحه بود که نمی‌گذاشت که افراد خبیث، چنین جنایت‌های بزرگی در اصفهان، در حرم شاهچراغ و ... راه بیندازند، و این از رافت نظام است.

نماینده، ولی فقیه در فارس با اشاره به شهادت روحانی جوان شهید حجت‌الاسلام محمد مویدی گفت: برخی مواقع وقتی آدم اخلاص یک نفر را متوجه می‌شود یکه می‌خورد؛ که چه کسانی دارند با خون خود، این نظام را حفظ می‌کنند.

وی افزود: این شهید عزیز، نزدیک به ۲۰ سال کار حوزوی کرده است، در طول این ۲۰ سال از ایفای نقش اجتماعی هیچ وقت کوتاهی نکرده است در جریان دفاع از حرم اهل بیت همراه سردار سلیمانی شد، رفت افتخار آفرید.

آیت الله دژکام بیان کرد: مردی که در تبلیغ ارزش‌های دینی هیچ کوتاهی نمی‌کرد؛ به برادرش گفته بود من شهید می‌شوم و روز قیامت خیلی‌ها به این مقام غبطه می‌خورند. در دفاع از حرم سوم و برای ایجاد امنیت در حرم سوم به شهادت رسید.

وی ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در تشییع این شهید گفت: پیام خون این مرد بزرگ باید برای همه ما مهم باشد و ما به گردن بگیریم که این پیام را به دیگران منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت بنای خدمتگزاری دارد، گفت: دولت به دنبال این است که بتواند مسائل مردم را حل کند البته سنگ‌اندازی هم هست از نظر دشمنان خارجی و هم از زاویه برخی جریان‌های داخلی؛ که البته خیلی صمیمانه عرض می‌کنیم این کار را نکنند، چون دودش به چشم خودشان می‌رود، آن هم وقتی یک ملت و نظام در برابر این همه تهاجم ایستاده است.

نماینده، ولی فقیه در فارس اظهار داشت: پدرانه می‌گویم جریان‌های داخلی در مقابل دشمن باید از هم حمایت کنند نه اینکه یکدیگر را ناتوان جلوه دهند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه دست‌ها باید در دست هم باشد، افزود: رهبری معظم فرمودند "ید واحده باشید" در پیام برای شهدای حرم شاهچراغ گفتند "همه ملت ید واحده باشند" یعنی تمام جریانات باید یک مسئله را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به حرکت‌های ارزشمند بسیج گفت: بسیج، جدای از اینکه برای امنیت زحمت می‌کشند در جا‌های دیگر هم هستند؛ در استان فارس هماهنگ کردند دستگاه‌های مختلف را و کار بزرگی را شروع کردند.

وی افزود: حدود ۴۰۰ روستا در استان لوله کشی آب نداشتند، بسیج سازندگی پای کار آمده تا این ۴۰۰ روستا آبرسانی شود، با این کار دیگر یک روستا بدون آبرسانی شبکه‌ای و بهداشتی نداریم، این حرکت را استاندار حمایت کرده و دستگاه‌ها هم همکاری کردند.

امام جمعه شیراز یاداور شد: در ۳ روز آینده، ۱۰۰ روستا آبرسانی می‌شود که باید تشکر کنیم از بسیج سازندگی برای همتی که کرده است و دستگاه‌های دیگر هم از گروه‌های جهادی و ... یارگی‌ری کنند و مشکل را حل کنند تا مردم احساس کنند این مجموعه‌ای که فریادش این است که برای حفظ نظام شهید می‌شویم از این طرف هم برای مردم خدمتگزاری می‌کنند.

وی گفت: کار دیگری که بسیج سازندگی انجام داده است ۵ هزار و ۱۰۰ شغل اجتماعی محور در طول امسال ایجاد کرده است.

آیت الله دژکام اظهار داشت: دولت، اگر دولت تحول است باید روش این‌ها را یاد بگیرند و مسئولان هم افرادی مانند این عزیزان را در مسئولیت‌ها بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: امسال، ۶۰ هزار اشتغال برای استان ما تعهد شده است که اگر موفق شویم ۶۰ تا ۷۰ درصد محقق کنیم، تحول بزرگی ایجاد می‌شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار