کد خبر: 1116510
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
دفاع تمام قد سانتوس از ستاره پرتغال
کریستیانو رونالدو بر خلاف تمام ستاره‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اوضاع آرامی ندارد. اختلاف فوق ستاره پرتغالی با مدیران و سرمربی منچستر یونایتد و مصاحبه جنجالی او علیه باشگاه باعث شد تا او با بیشترین حاشیه ممکن به اردوی پرتغال برای حضور در جام جهانی اضافه شود.
فریدون حسن

رونالدو در حالی سعی دارد خود را برای حضور در جام جهانی به مرز آمادگی کامل برساند که طی ماه‌های گذشته چه در تیم ملی و چه در منچستریونایتد هیچ نشانی از آن فوق ستاره سال‌های قبل نداشته است. رونالدو در زمین مسابقه موفق نبوده و در خارج از میدان هم حاشیه‌های فراوانی داشته است. مجموع این مسائل باعث شده تا کمتر کسی به ستاره پرتغال توجه داشته باشد. کمتر از او به عنوان بازیکن تأثیرگذار در جام جهانی قطر یاد شود. رونالدو روز‌های حساس و سختی را پشت سر می‌گذارد که شاید پایان دوران فوتبال او را رقم بزند.
اما در حالیکه همه تصور می‌کردند حضور رونالدو در ترکیب پرتغال با چالشی جدی روبه‌رو شود، فرناندو سانتوس سرمربی پرتغال اعلام کرد که هیچ فشاری روی او برای استفاده نکردن از رونالدو به جهت حواشی اخیر وجود ندارد.
وقتی از سانتوس در کنفرانس خبری سؤال شد که آیا «مجبور است رونالدو را در ترکیب قرار دهد»، گفت: مجبور؟ این درباره مجبور کردن من نیست. این یک الزام نیست. اینجا کسی مجبور به انجام کاری نیست. فکر می‌کنم سؤال درست نباشد و باید این‌طور پرسیده می‌شد که براساس آن چیزی که رونالدو در طول هفته‌های اخیر انجام داده آیا باید در ترکیب اصلی باشد یا خیر؟ این درباره کریستیانو رونالدو و همه بازیکنانی که در تیم ملی پرتغال هستند صدق می‌کند. مربی مجبور نیست بازیکنی را در ترکیب ۱۱ نفره قرار دهد. ما اینجا چنین چیزی نداریم.»
به هر حال غیبت رونالدو در جریان بازی دوستانه مقابل نیجریه برای درست شدن حاشیه جدید کافی بود. سرمربی پرتغال البته بازهم با دفاع از فوق ستاره تیمش در این خصوص گفت: «او برای این بازی آماده نبود. او دچار بیماری التهاب معده شده و مقدار زیادی از آب بدن خود را از دست داده است. او با ما تمرین نمی‌کند و در حال استراحت و
ریکاوری است.»
سانتوس درباره مصاحبه جنجالی رونالدو علیه تیم و بازیکنان منچستریونایتد و تأثیر آن بر تیم ملی پرتغال نیز گفت: «این موضوعات به ما مربوط نمی‌شود و به تیم ملی ارتباطی ندارد. او درباره تیم ملی صحبتی نکرده پس این مصاحبه‌ای شخصی بوده و ما به آن احترام می‌گذاریم. هیچ کدام از بازیکنان من درباره آن مصاحبه، اظهار نظری نکرده‌اند. رونالدو یک مرد آزاد است و سر و صدا‌ها و صحبت‌ها پیرامون او خارج از تیم ملی است. این روی ما تأثیری ندارد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار