کد خبر: 1116493
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران درباره برنامه کی‌روش در جام‌جهانی گفت: فکر می‌کنم مثل دوره‌های گذشته باز هم بازی دفاعی را از تیم ملی شاهد باشیم که البته امیدوارم تفکر من اشتباه باشد.
 

فرزاد آشوبی روز جمعه در مورد لیست ۲۶ نفره تیم‌ ملی فوتبال ایران برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: دقیقا همان کسانی که فکر می‌کردیم معرفی شدند. اینکه میلاد سرلک و امید نورافکن در لیست تیم ملی نبودند، به سلیقه کی‌روش باز می‌گردد.

وی افزود: کی‌روش بر خلاف خیلی از تیم‌ها چهار دروازه‌بان را برای مسابقات در لیست جای داده است و این مسئله لزوما چیز بدی نیست؛ تا دیدار نخست تیم ملی ۳ روز دیگر زمان داریم و هر لحظه ممکن است اتفاقی بیافتد و بازیکنی مصدوم شود و باید بازیکنانی را داشته باشیم تا جایگزین کنیم. از لیست ۲۶ نفره، ۲۳ نفر اجازه حضور در مسابقات را خواهند داشت و کی‌روش نخواسته که ریسک کند و اگر اتفاقی افتاد، دروازه‌ تیم ملی بدون نگهبان باشد.

پیشکسوت تیم ملی ایران در خصوص برنامه کی‌روش برای مسابقات گروهی عنوان کرد: فکر می‌کنم مثل دوره‌های گذشته باز هم بازی دفاعی را از تیم کی‌روش شاهد باشیم که البته بسیار امیدوارم تفکر من اشتباه باشد. از همین لیستی که ارائه شده می‌توان پی برد که چه تفکراتی در ذهن سرمربی وجود دارد و مدل بازی چطور پیش می‌رود. ما تیمی داریم که برای صاحب توپ بودن و بازی تهاجمی ایده‌های خوب و جذابی داریم و می‌توانیم بازی بسیار زیبایی را به نمایش بگذاریم اما کی‌روش اصلا اهل ریسک نیست و اولویت را برای حفظ دروازه می‌گذارد. 

وی ادامه داد: کی‌روش در دوره‌های قبل نقشه راه خیلی از تیم‌ها و مربیان ایرانی را تغییر داد و سبک بازی خود را در تمام لیگ‌ها قالب کرد؛ اولویت را بر گل‌ نخوردن و سپس بر کسب امتیاز با استفاده از اتفاقات و خلاقیت‌های فردی گذاشتند که باعث شد بازی‌های بسته و دفاعی و کم جذابیتی را نسبت به اروپا شاهد باشیم و الان دیگر هیچ کاری نمی‌توان برای تیم ملی انجام داد. زمانی با اسکوچیچ بازی جذابی را داشتیم که مورد علاقه ما ایرانی‌ها بود. این مسئله نشان می‌دهد که تصمیم‌گیرندگان به دنبال اولویت‌های دیگری هستند که برای آن باید فقط تیم‌ را با بازی‌های بسته و دفاعی حفظ کنند و به دنبال تغییر نیستند.

هافبک سابق تیم ملی درباره تیم‌های هم‌گروهی ایران گفت: انگلیس کاملا از نظر کیفی با آمریکا و ولز متفاوت است که البته ممکن است در حین بازی هر اتفاقی بیافتد و تمام پیش‌بینی‌ها را بهم بزند و انگلیس نتواند موفق باشد؛ اما در کل بازیکنانی دارد که در بهترین لیگ‌های دنیا بازی می‌کنند و ستارگان زیادی دارد و این مسئله باعث می‌شود حتی اگر مصدومیت باعث فقدان بعضی از بازیکنانش شود، تاثیری زیادی در روند تیمی این تیم نداشته باشد.

آشوبی یادآور شد: ما تنها باید آنالیز دقیقی برای روبه‌رویی با آن‌ها داشته باشیم. آمریکا و ولز حریفانی در دسترس هستند و می‌توانیم روی برد آن‌ها حساب باز کنیم تا به راحتی به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی صعود کنیم چون تیم‌هایی نیستند که از ما برتر باشند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار